عصر خودرو

امیدی به بازگشت رونق وجود دارد؟

ثبات قیمت در بازار فولاد

عصر بازار- با تقویت حجم خرید در بازار داخلی در کنار انسجام بیشتر عرضه کنندگان داخلی در بازار فولاد شاهد بازگشت ثبات به بازار هستیم. از پایان هفته گذشته تاکنون بخش بزرگی از بازار فولاد تغییر چندانی را تجربه نکرده که می تواند سیگنال مثبت و مهمی برای این بازار مهم به شمار بیاید.

ثبات قیمت در بازار فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در روز دوشنبه شاهد ثبات قیمت اغلب مصنوعات فولادی بودیم که البته بازارهای تیرآهن، میلگرد، ورق ، شمش و کلاف را نیز در بر گرفت . با توجه به عدم تغییر محسوس قیمت ها در روزهای ابتدایی هفته به جز در بازار میلگرد ، هم اکنون قیمت های موجود در بازار از پایان هفته گذشته تاکنون نوسان شدیدی را تجربه نکرده اند.

    افزایش حجم تقاضا در بازار داخلی، نزدیکی به روزهای پایانی سال ، کاهش نسبی و چراغ خاموش حجم تولید در کارخانجات کوچک و مخصوصاً واحدهای نوردی ، بازگشت بسیاری از فعالان بازار به صنوف فولادی ، شایعاتی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی که می تواند اعطای وام را تسهیل کند، مدیریت عرضه ها از کانال های فروش اصلی و نهایتاً کاهش رقابت منفی بین تولیدکنندگان بزرگ برای کاهش قیمت های پیشنهادی و افزایش حجم فروش مواردی است که می توان از آن ها به عنوان دلایل ثبات نسبی قیمت ها یاد کرد.

    به نظر می رسد تحویل کالا به جای مطالبات مدتی است که از سوی تولیدکنندگان بزرگ پیگیری نمی شود که به انسجام عرضه ها در بازار داخلی کمک کرده است. این در حالی است که تولیدکنندگان مادر بر خلاف گذشته به منظور افزایش حجم فروش خود دیگر کاهش قیمت ها را در دستور کار قرار نداده بنابراین قیمت های پیشین هنوز در بازار یافت می شود.

    با توجه به شرایط کلی در بازار فولاد و همچنین کاهش حجم تولید و امید به بهبود تقاضا، به نظر می رسد از هم اکنون می توان منتظر افزایش قیمت ها بود البته اگر تولیدکنندگان بزرگ دیگر مانند گذشته اقدام به کاهش قیمت های پیشنهادی خود نکنند. تقویت آرام بازارهای جهانی و کاهش ناچیز قیمت دلار نیز مواردی است که به انسجام بازار کمک کرده و می تواند از این بازار حمایت کند.

    با توجه به کاهش حجم تولید در واحدهای نوردی و یا حتی توقف تولید در بخش بزرگی از تولیدکنندگان مصنوعات نوردی ، شاید از هم اکنون بتوان از برتری تقاضا بر عرضه ها سخن گفت که سیگنال بزرگی برای بهبود بازار به شمار می آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها