عصر خودرو

قرارداد هواپیماساز ایتالیایی با ایران یک میلیارد یورویی است

عصر بازار- شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی ای تی آر اعلام کرد برای فروش ۲۰ فروند هواپیمای ۶۰۰-۷۲ و همچنین گزینه برای فروش ۲۰ فروند دیگر با ایران قرارداد یک میلیارد یورویی امضا کرده است.

قرارداد هواپیماساز ایتالیایی با ایران یک میلیارد یورویی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این شرکت اروپایی در پی برداشته شدن تحریمهای آمریکا علیه ایران، با ایران برای تامین حداکثر 40 فروند هواپیمای توربوپراپ برای شرکت هواپیمایی ایران ایر قرارداد امضا کرده است.

    این قرارداد پس از مذاکرات هفته گذشته تهران و رم که در نخستین سفر اروپایی رییس جمهور اسلامی ایران به اروپا انجام گرفت، امضا شد.

    شرکت ای تی آر که متعلق به شرکتهای ایرباس فرانسه و گروه هوافضای ایتالیایی فینمکانیکا است در بیانیه ای اعلام کرد با امضای این قرارداد جدیدترین نسل هواپیماهای ساخت این شرکت وارد ایران می‌شود.

    پاتریک دو کاتسل باژاک، مدیرعامل ای تی آر در بیانیه ای اظهار کرد این شرکت افتخار دارد که با فراهم کردن هواپیما به منظور تقویت و افزایش حمل و نقل منطقه ای در ایران، در دوران جدید این کشور مشارکت دارد.

    صنعت هواپیمایی ایران پیش از اینکه ماه گذشته توافق هسته ای اجرا شود، تحت تحریمهای آمریکا قرار داشت که از سال 1995 مانع فروش تجهیزات و قطعات یدکی از سوی هواپیماسازان غربی به ایران شده بود.

    بر اساس گزارش پایگاه خبری ورلد بولتن، ایران هفته گذشته قراردادهایی با شرکتهای فرانسوی امضا کرد که شامل یک توافق 25 میلیارد دلاری برای خرید 118 هواپیمای ایرباس بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها