عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی:

ایمیدرو فقط ۳۲ درصد از خوراک صنعت روی را تامین می‌کند

عصر بازار: مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی گفت: از سه میلیون تن خوراک مورد نیاز صنعت روی، ایمیدرو فقط ۳۲ درصد از این تقاضا را تامین می‌کند که از دولت می‌خواهیم در کمترین زمان معدن مهدی‌آباد را فعال کند و برای این امر از تجربه سنگان بهره ببرد، چرا که سال‌های بحرانی را در پیش داریم.

ایمیدرو فقط ۳۲ درصد از خوراک صنعت روی را تامین می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مهدی کوهی با اشاره به اینکه در صنعت روی 81 واحد فعال هستند، اظهار کرد: برای تولید به میزان ظرفیت اسمی نیازمند سه میلیون تن خوراک هستیم.

    وی با بیان اینکه معدن مهدی‌آباد جایگزین خوبی برای معدن انگوران است، یادآور شد: با توجه به اینکه فعال شدن این معدن حداقل سه سال زمان می‌برد، سال‌های آتی سال‌های بحران‌آفرین برای صنعت سرب و روی خواهد بود.

    مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی افزود: ا توجه به میزان کم تامین خوراک برای صنایع روی باید سراغ استان مرکزی، یزد، اصفهان، سمنان و ... برویم و از معادن کم عیار استفاده کنیم و آنها را تجمیع سازیم یا اینکه واردات داشته باشیم.

    کوهی اظهار کرد: با توجه به قیمت بالای واردات این امر توجیه اقتصادی ندارد لذا راهی نیست جز توسعه معادن داخلی.

    او با اشاره به اینکه صنایع بزرگ الزامات زیست محیطی را جزو تعهدات خود می‌دانند، به مساله سرب اشاره کرد و گفت: کارخانه سرب و روی زنجان که به عنوان اولین کارخانه تولید سرب فعال بوده به خاطر کاهش حاصل معدن انگوران و منابع سولفوره از تولید محروم شده و به دلایل محیط زیستی می‌بینیم که سرب مورد کم‌لطفی قرار گرفته است.

    وی با تاکید بر اینکه با در نظر گرفتن هزینه‌های متعددی که در صنعت سرب و روی صرف شده از دولت توقع داریم نسبت به صنایع ما الزامات قابل قبول‌تری را ایجاد کند تا بتوانیم فعال‌تر باشیم.

    مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی با بیان اینکه کارخانه سرب و روی زنجان تمام اقدامات لازم را برای باز شدن انجام داده و مسائل زیست محیطی را رعایت کرده است، گفت: امیدواریم به زودی این کارخانه سرب بازگشایی شود.

    وی با پیشنهاد به ایمیدرو برای فعال کردن معدن مهدی‌آباد مانند سنگان که صنایع مختلف را به مشارکت می‌گیرد،‌ گفت: از ایمیدرو درخواست داریم معدن مهدی‌آباد را در اختیار یک گروه خاص نگذارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو