عصر خودرو

ملکی :

قاچاق دام از سر گرفته شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، تعداد قابل توجهی دام از مرز بانه در حال خروج است.

قاچاق دام از سر گرفته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام‌، اظهار کرد: علی رغم آنکه موضوع قاچاق دام را به مسئولان اطلاع رسانی کردیم، اما همچنان مقدار قابل توجهی دام از مرز بانه در حال خروج است.

    وی افزود: با وجود نوسان نرخ ارز و تمایل دامداران به عرضه دام آن سوی مرز‌ها، شاهد کمبود توزیع به استان تهران هستیم که این امر بر التهاب قیمت گوشت در بازار دامن زده است.

    ملکی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو شقه گوسفندی طی یک الی 2هفته اخیر 10 هزار تومان افزایش یافته بود، بیان کرد: اگرچه نوسان قیمت گوشت به 5 هزار تومان کاهش یافته بود، اما نوسان مجدد نرخ ارز و استمرار قاچاق دام موجب شد که مجدد کاهش 5 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار از بین رود.

    آینده بازار گوشت تابع نوسان نرخ دلار است
    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آینده بازار دام بیان کرد: با استمرار افزایش نرخ دلار، دامداران تمایلی به عرضه دام در بازار داخل ندارند که همین امر منجر به التهاب مجدد قیمت گوشت در بازار می‌شود.

    وی نرخ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه به مغازه دار را 92 هزار تومان و مصرف کننده را 100 هزار تومان اعلام کرد.

    به گفته وی، با وجود آنکه بازار گوشت و دام زنده به سبب نوسان نرخ ارز ملتهب شده است، از این رو پیش بینی دقیقی نمی‌توان راجع به بازار داشت.

    ملکی در پایان با اشاره به اینکه خبری از انباشت دام با وزن سبک‌ در دامداری‌ها نیست، تصریح کرد: بسیاری از دامداران از سال گذشته دام خود را در واحد‌ها نگه داری کردند تا بتوانند با افزایش وزن و قیمت سود خوبی بدست آورند، در حالیکه چربی این دام‌ها به حدی بالاست که در بازار تهران خریدار ندارد چرا که در شرایط فعلی افراد قدرت خرید شقه با نرخ 600 تا 700 هزار تومان را ندارند، از این رو انباشت دام در واحد‌های دامداری به گونه‌ای نیست که مورد پذیرش بازار تهران باشد.

    برچسب ها