عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری دانا تشریح کرد:

لوازم رشد پایدار بازار سهام در پسابرجام

عصر بازار- بازار سرمایه پس از اجرای برجام، روزهای درخشان و بی سابقه ای را در کارنامه خود ثبت کرده است و پس از دو سال رکود و نزول ، با رشد ادامه دار شاخص کل توانسته است چشم های زیادی را در عرصه اقتصاد به خود خیره کند.

لوازم رشد پایدار بازار سهام در پسابرجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدحسن شمسی، مدیرعامل کارگزاری دانا گفت: سرمایه گذاران امید تازه ای به آینده پیدا کرده اند که این فضا به دلیل رفع تحریم ها و گشایش های مالی بعد از اجرایی شدن برجام ایجاد شده است .

    وی در عین حال با اشاره به صعود قیمت ها ، رشد شاخص و حجم بالای صف های خرید تاکید کرد: در شرایط امروز، تغییر بنیادی در بازار سهام اتفاق نیفتاده است و  آثار لغو تحریم‌های بین‌المللی نیز  به یکباره در اقتصاد و همچنین بازار سرمایه کشور نمایان نخواهد شد.

    شمسی با اشاره به اینکه در سال های اخیر، بنگاه های بازار سرمایه با کاهش سودآوری مواجه شدند ، گفت: برای رونق بورس لازم است تغییرات اساسی در سودآوری شرکت‌ها رخ دهد.

    وی رونق بازار سرمایه را همچنین در گرو بهبود وضعیت مالی دولت دانست و بیان کرد: در این سال ها دولت به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده مواد اولیه در کشور، پولی نداشته تا بتواند طرح‌های عمرانی را اجرا کند، بنابراین میزان فروش شرکت‌‌های سیمانی، فلزات و  فولاد نیز افزایشی نداشته تا بتوانند سودآوری داشته باشند و به دنبال آن در بازار سرمایه رونق ایجاد کنند.

    مدیر عامل کارگزاری دانا با اشاره به سقوط آزاد قیمت نفت در دنیا ، گفت: ایران، اقتصادی وابسته به نفت دارد که کاهش قیمت این کالا مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد اما در صورتی که قیمت نفت به مسیر صعودی بازگردد این اتفاق می تواند اقتصاد کشور و بازار سرمایه را متحول کند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازگشایی رسمی سوئیفت در هفته جاری گفت: یکی از آثار برجام ، سهولت نقل و انتقال مالی است.

    وی همچنین به حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: قبل از تحریم ، سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران حضور داشتند اما این حضور در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی کم‌رنگ شده است که با اجرایی شدن برجام می‌توان امیدوار بود سرمایه‌گذاران بیشتری به سوی بازار سرمایه روانه شوند.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری دانا با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن برجام ، بازار سرمایه برای سرمایه گذاران خارجی جذاب خواهد شد، افزود: در این شرایط مسولان باید زیر ساخت ها را برای حضور این گروه آماده کنند .

    وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر قوانین کوتاه مدتی است که سالیانه و در بودجه کشور تعیین می شود، افزود: این موضوع باعث شده پیش بینی روند بازار در افق بلند مدت سخت شود و سرمایه گذاران نتوانند نگاه بلند مدتی به بازار سهام داشته باشند.

    شمسی تصریح کرد:  برای جذب سرمایه های خارجی باید در قوانین بازار سرمایه و برخی  قوانین دیگر  تجدید نظر کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها