عصر خودرو

وزیر اقتصاد ترکیه:

ترکیه از لغو تحریم‌های ایران بیشترین سود را می‌برد

عصر بازار- وزیر اقتصاد ترکیه با ادعای اینکه ترکیه دموکراتیک‌ترین کشور منطقه است و ایران دموکراسی ندارد، مدعی شد: تهران رقیبی برای ما محسوب نمی‌شود و ترکیه از لغو تحریم‌های ایران بیشترین سود را می‌برد.

ترکیه از لغو تحریم‌های ایران بیشترین سود را می‌برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مصطفی الیتاس وزیر اقتصاد ترکیه که به همراه یک هیئت تجاری با رئیس‌جمهور ترکیه به شیلی سفر کرده است، گفت: ترکیه از رها شدن ایران از سال‌ها تحریم سود می‌برد.

    الیتاس افزود: «ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشتر ین سود را می‌برد. مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال 2012 به 22 میلیارد دلار رسید اما سال گذشته به علت کاهش قیمت نفت به 14 میلیارد دلار رسید.»

    وی ادامه داد: «هدف ما رسیدن مبادلات تجاری دو کشور به رقم 30 میلیارد دلار تا سال 2023 است.»

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ترکیه مجبور خواهد بود با ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از اروپا و کشورهای دیگر رقابت کند، مدعی شد تهران رقیبی برای ما محسوب نمی‌شود چراکه در ایران دموکراسی وجود ندارد.

    وزیر اقتصاد ترکیه ادامه داد: «ترکیه دموکرات‌ترین کشور در منطقه است و سرمایه‌گذاری‌های خارجی به سوی کشورهای دموکراتیک و کشورهایی که بتوانند این سرمایه‌گذاری‌ها را ضمانت کنند، روانه خواهد شد... اگر ایران اقتصادش را پیش ببرد سپس می‌تواند رقیبی (برای ترکیه) شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها