عصر خودرو

سهم برقی‌ها ۲ هزار میلیارد است

۴۰۰۰ میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو تسویه می‌شود

عصر بازار- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو به پیمانکاران از طریق انتشار اوراق خزانه اسلامی و اوراق مشارکت پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

۴۰۰۰ میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو تسویه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا دائمی در خصوص میزان پرداخت بدهی ها از سوی وزارت نیرو اظهار کرد: حدود 4000 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق خزانه اسلامی و اوراق مشارکت در حال حل و فصل است.

    وی با بیان این‌که این میزان می‌تواند بدهی ما را به پیمانکاران و مشاورین کاهش دهد، خاطر نشان کرد: بیشترین بدهی که وزارت نیرو دارد مربوط به بانک‌ها می‌شود که هنوز تکلیف آن مشخص نشده و امیدواریم تا آخر امسال این مساله نیز تعیین تکلیف شود.

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد: این 4000 میلیارد تومان بابت بدهی پیمانکاران برای اجرای طرح‌های تملک دارایی توزیع شده که از بدهی وزارت نیرو می‌کاهد.

    دائمی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای پرداخت بدهی های وزارت نیرو صورت گرفته است،گفت: امیدواریم که بتوانیم هرچه زودتر این بدهی ها را پرداخت کنیم.

    به گفته وی باتوجه به اقدامات صورت گرفته می توان به این حل این مساله خوشبین بود چراکه در حال حاضر نیز با حذف یارانه برق درآمد وزارت نیرو افزایش یافته است.

    اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران برق

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو همچنین به پایگاه خبری این وزارتخانه گفت: 20 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به شرکت‌های غیردولتی تولیدکننده برق برای تسویه بخشی از مطالبات معوق آنان پرداخت می‌شود.

    دائمی با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اختصاص 40 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به طلبکاران بخش خصوصی که به‌منظور تسویه بدهی‌های دولت انجام گرفته است، عرضه اولیه این اسناد از روز دوشنبه در فرابورس ایران آغاز شده است.

    او ادامه داد: مطابق قانون بودجه سال 94، حدود 20 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی برای شرکت‌های غیردولتی تولیدکننده برق اختصاص یافته که امکان تبدیل این اسناد و تامین مالی آن دسته از پیمانکاران از طریق عرضه این اسناد در فرابورس ایران فراهم شده است.

    دائمی تصریح کرد: قابلیت معامله اسناد خزانه اسلامی البته برای آن دسته از پیمانکاران وزارت نیرو امکان‌پذیر خواهد بود که از طریق مراجعه به کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران کد سهامداری اخذ کرده‌اند و در جریان عرضه اولیه نمادهای اخزا 4 و 5 که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری صورت می‌گیرد، امکان عرضه اوراق خود را خواهند یافت.

    بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه خزانه‌داری کل کشور تعهد پرداخت مبلغ اسمی این اسناد را در سررسید بر عهده گرفته، این اسناد در زمره اوراق بدون ریسک تلقی می‌شود و از سوی دیگر امکان معاملات ثانویه اعم از خرید و فروش این اسناد در فرابورس ایران نیز موجب شده علاقه پیمانکاران به وصول مطالبات خود از این طریق روز به روز افزایش یابد.

    پس از عرضه موفق اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا 1" در مهرماه، هم‌اکنون فرابورس ایران عرضه اولیه 4 نماد جدید از این اسناد را در بهمن ماه در دستور کار خود قرار داده است.

    طبق اظهارات "امیر هامونی" مدیرعامل فرابورس ایران، سررسید مراحل دوم تا پنجم اسناد خزانه اسلامی که مربوط به بودجه سال 94 است، متناسب با زمان انتشار آنها در روزهای 21 شهریور، 21 مهر، 21 آبان و 9 آذرماه 1395 صورت خواهد گرفت.

    به گفته وی، عملیات آماده‌سازی سامانه معاملاتی اسناد خزانه اسلامی به منظور انجام معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی مربوط به 411 پیمانکار در سامانه‌های فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری انجام شده و این اسناد قابلیت معامله پیدا کرده‌اند و علاوه بر این تا پایان بهمن‌ماه نیز عملیات آماده‌سازی کل اسناد خزانه اسلامی به منظور انجام معاملات ثانویه انجام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها