عصر خودرو

صعود طلای جهانی به بالاترین قیمت سه ماه گذشته

عصر بازار- طلا در بازار جهانی بدنبال نگرانیهای سرمایه گذاران از اوضاع اقتصادی که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرده است، به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته صعود کرد.

صعود طلای جهانی به بالاترین قیمت سه ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در ابتدای معاملات روز جاری بازار سنگاپور تا سطح 1130 دلار صعود کرد اما تا اواسط روز با 0.2 درصد کاهش، به 1126 دلار رسید.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تغییر چندانی نداشت و 1126 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار تا پایان روز دوشنبه 11.60 دلار یا یک درصد افزایش یافت و به 1128 دلار صعود کرد که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته بود.

    نوسان سایر بازارها به سود طلا تمام شده و اگر بانکهای مرکزی بزرگ جهان ناچار شوند برای پشتیبانی از رشد اقتصادی، تدابیر محرک مالی بیشتری اجرا کنند، به صعود بیشتر قیمت این فلز ارزشمند کمک خواهد کرد.

    به گفته تحلیلگران، زمانی که نرخهای بهره نزدیک صفر یا منفی می‌شود، از قیمت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه پشتیبانی می‌کند.

    در این بین تحلیلگران فنی بانک اسکاتیا موکاتا اظهار کرده اند اگر طلا به بالای 1136 دلار صعود کند، رسیدن قیمت آن به سطح 1157 دلار هموار می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز دوشنبه به 21.9 میلیون اونس افزایش یافت که بیشترین میزان در سه ماه گذشته بود و اعتماد فزاینده سرمایه گذاران به این فلز زرد را منعکس کرد.

    آمار اقتصادی جدید نشان داد رشد تولید جهانی اندکی شتاب یافته اما در ابتدای سال 2016 همچنان ضعیف ماند زیرا رشد سریعتر اقتصادهای توسعه یافته نتوانست رشد منفی اقتصادهای نوظهور را جبران کند. در چین شاخص مدیران خرید بخش تولید به پایین‌ترین سطح از اواسط سال 2012 کاهش یافته است.

    طلا در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به دارایی محبوب سرمایه گذاران تبدیل می‌شود و پس از کاهش 10.4 درصدی که در سال 2015 تحت تاثیر افزایش نرخهای بهره در آمریکا داشت، در ماه ژانویه 5.3 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش ماهانه در بیش از یک سال گذشته بود و از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از شش درصد افزایش نشان می‌دهد.

    استنلی فیشر، معاون رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده است اگر نوسان در بازارهای مالی و نشانه‌های کندی رشد اقتصاد جهانی استمرار پیدا کند، اقتصاد کشور ممکن است لطمه ببیند.

    بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد به دقت تحولات اقتصاد جهانی و بازارهای مالی را تحت نظر دارد. نوسانات بازارهای مالی باعث شده سرمایه گذاران احتمال کمتری دهند که نرخهای بهره آمریکا در ماه مارس افزایش خواهد یافت و این امر به جذابیت طلا افزوده است با اینهمه تحلیلگران بانک فرانسوی سوسیته جنرال متوسط قیمت هر اونس طلا در سه ماه اول امسال را 1040 دلار و در سه ماهه پایانی سال 955 دلار پیش بینی کرده اند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، به 14.28 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.9 درصد کاهش، به 499 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، 860 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو