عصر خودرو

دبیرکل اتاق تعاون ایران اعلام کرد

تعاون بهترین مدل اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور

عصر بازار- دبیرکل اتاق تعاون ایران با تاکید بر ضرورت توجه جدی به بخش تعاون در برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ گفت: تعاونی‌ها بهترین مدل برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی هستند.

تعاون بهترین مدل اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ماشاالله عظیمی اظهار کرد: خوشبختانه در بودجه سال 95، مباحث خوبی در زمینه بخش تعاون صورت گرفته و نمایندگان مجلس نیز نقطه نظرات خود را در این خصوص ارائه کرده و توسعه و ارتقای بخش تعاون را خواستار شده اند.

    وی افزود: به منظور بررسی و حل مشکلات و چالشهای پیش روی بخش تعاون مقرر شده تا اتاقی در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان بخش تعاون کشور ایجاد شود که این موضوع در هیات رییسه مجلس بررسی خواهد شد.

    عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران تصریح کرد: با تکیه بر بخش تعاون و استفاده از ظرفیتهای نهفته آن می‌توان ابزار قدرتمندی برای ایجاد رونق اقتصادی در اختیار دولت قرار داد.

    عظیمی در ادامه بخش تعاون را بهترین مدل اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی به زیرساختهایی نیاز دارد که دانش، انرژی، مواد اولیه، سرمایه و نیروی انسانی از جمله آن است.

    وی با بیان اینکه برای پایداری توسعه اقتصاد نیازمند حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی هستیم، اظهار کرد: در صورتی که جنبش اقتصاد غیر دولتی در دستور کار قرار نگیرد اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

    دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به بند اول اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: در این بند بر حضور مردم در عرصه اقتصاد و واگذاری امور به مردم تاکید شده است اما متاسفانه بیش از 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است و با توجه به نقش پررنگ دولت در اقتصاد، رقبای داخلی و بخش‌های غیر دولتی نمی‌تواند سرمایه گذاری کنند لذا این معادله باید تغییر کند و بخشهای خصوصی و غیر دولتی سهم بیشتری از اقتصاد را به دست گیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها