عصر خودرو

معاون وزیر نفت در جمع خبرنگاران خبر داد

پرداخت جریمه ۱میلیارد دلاری ایران به ترکیه

عصر بازار- معاون وزیر نفت از صدور رأی دادگاه به‌نفع کشور ترکیه خبر داد و گفت: طبق حکم دادگاه، ایران باید ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت گاز صادراتی خود به ترکیه را بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ کاهش دهد و به ترکیه حدود یک‌میلیارد دلار بپردازد.

پرداخت جریمه ۱میلیارد دلاری ایران به ترکیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا عراقی درباره نتیجه رأی دادگاه شکایت ترکیه از ایران بابت قیمت گاز وارداتی از کشور با اعلام اینکه رأی به‌نفع ترکیه صادر شده است و ایران باید جریمه‌ای را پرداخت کند، گفت: اگرچه نتیجه این دادگاه قطعی شده است اما رقم جریمه‌ای که ایران باید بپردازد مشخص نشده است.

    وی با اشاره به اینکه ترک‌ها مدعی بودند که این کاهش قیمت باید از سال 2010 اعمال شود اما دادگاه حکم داده است که کاهش قیمت از سال 2011 اعمال می‌شود، گفت: بر اساس این حکم باید بین 10 تا 15 درصد قیمت گاز کاهش یابد.

    معاون وزیر نفت با اظهار اینکه رقم جریمه مورد نظر کم نیست، گفت: اگرچه در نحوه پرداخت این جریمه به ترک‌ها هنوز توافق نکرده‌ایم اما شاید مبلغ جریمه حدود یک میلیارد دلار باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها