عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک دی:

تعدیل در شاخص طبیعی و همراستا با بورس های جهانی است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک دی، تعدیل در شاخص بورس را طبیعی دانست و گفت: تعدیل ۴ درصد منفی امروز در شاخص بورس کاملا طبیعی و اجناب ناپذیر و همراستا با سایر بورس های دنیا اتفاق افتاده و در واقع بخشی از بازدهی حدودا دو ماه قبل را خنثی کرده است.

تعدیل در شاخص طبیعی و همراستا با بورس های جهانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، فردین آقابزرگی اظهار داشت: این تعدیل های طبیعی به هیچ وجه به منزله ایست و توقف در بازار سرمایه نیست و این بازار همچنان روند شاداب و جذاب خود را حفظ خواهد کرد. 

    وی افزود: از اول ژانویه تا چهارشنبه 26 فوریه در حالی که با مسایلی همچون کاهش قیمت جهانی نفت، ویروس کرونا و برخی دیگر از  ریسک ها روبه رو بوده ایم و اغلب بورس های دنیا به خصوص در 10 روز گذشته یا منفی بودند یا تجربه تعدیل منفی شاخص ها و بازدهی اندک را داشته اند، بورس ما بالغ بر 35 درصد افزایش در شاخص را تجربه کرده است .

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین بررسی روند عمومی افزایش قیمت ها از ابتدای سال تا این لحظه نشان می دهد ، بالغ بر 185 درصد بازدهی در بازار سرمایه کشور ثبت شده است .

    مدیرعامل کارگزاری بانک دی  تصریح کرد: آنچه این روند افزایشی را ادامه دار کرد، گسیل نقدینگی سنگین و بی شمار به سمت بازار سرمایه در فضای بی رونق دیگر بازارها بود . 

    آقابزرگی با تاکید بر اینکه در بازارهای موازی، بازاری به نقدشوندگی و قانونمندی و شفافیت بازار سرمایه وجود ندارد و  همچنان برخی سهم ها و شرکت های بورسی جای رشد دارند ، اظهار داشت: هنوز شرکت های بنیادی داریم که  بیش از سی - چهل درصد بازدهی نداده اند؛ در حالی که  متوسط بازدهی بالای 185 درصد بوده است .

    آقا بزرگی در پایان به علاقه مندان و افرادی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارند، توصیه کرد: از سرمایه گذاری مستقیم اجتناب کنند و حتما از طریق صندوق ها یا شرکت های مشاوره سرمایه گذاری به بازار ورود کنند .  همچنین اساس  محاسبات و پیش بینی های خود را به سمت تحلیل های کارشناسی و سرمایه گذاری هایی که در حقیقت، نرخ بازدهی و نرخ سودآوری را مبنا قرار می دهد، سوق دهند .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو