عصر خودرو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

صدور مجوز مشاغل خانگی کاملا الکترونیکی شد

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از الکترونیکی شدن صدور مجوزهای مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد.

صدور مجوز مشاغل خانگی کاملا الکترونیکی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری از الکترونیکی شدن صدور مجوزهای مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد، اظهار داشت: با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوزهای مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی صادرمی شود.

    وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، برای تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تأمین رضایت و کرامت مردم، مبادرت به صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی کرده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوز، از مزایای الکترونیکی شدن مجوزهای مشاغل خانگی است، ادامه داد: این طرح ابتدا در 4 استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شد و از سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

    گفتنی است؛ سامانه مشاغل خانگی به منظور تسهیل گری و تسریع در روند کار و عملیاتی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، به نشانی ttps://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir تهیه و طراحی شد. همچنین در سال 1398 برای صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت صد در صد الکترونیکی برنامه ریزی شد و در حال حاضر صدور مجوز بدون مراجعه حضوری است و کل فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی تماماً الکترونیکی شده است.

    برچسب ها