عصر خودرو

شنبه ۱۰ اسفند؛

سقوط ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس

عصر بازار- بازار سرمایه در نخستین روز هفته جاری بر خلاف روزهای قبل که بر مدار صعود در حرکت بود، نزولی شد و این بازار در نهایت با سقوط ۱۸ هزار واحدی شاخص کل بسته شد.

سقوط ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، درحالی که شاخص بورس در نخستین ساعت معاملات صعودی بود و شاخص کل مرز 523 هزار واحد را هم رد کرد، ناگهان بیش از 19 هزار واحد سقوط کرد و در ساعات پایانی معامله با 18 هزار و 25 واحد نزول در رقم 505 هزار و 825 واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز 3689 واحد سقوط  و رقم 169 هزار و 608 واحد را ثبت کرد.

    معامله‌گران امروز 820 هزار معامله انجام دادند که 45 هزار و 791 میلیارد ریال ارزش داشت.

    در بازار امروز 106 نماد مثبت و 230 نماد منفی بودند و فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

    همچنین بانک‌های تجارت، ملت و اقتصادنوین، ماشین سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.

    ریزش 209 واحدی فرابورس

    فرابورس نیز مسیر بورس را در پی گرفت و شاخص کل این بازار با 209 واحد نزول به رقم 6534 واحد رسید. در این بازار 640 هزار معامله به ارزش 33 هزار و 822 واحد انجام شد.

    پتروشیمی مارون، سنگ اهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و صنایع ماشین‌های اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر فرابورس گذاشتند.

    لیست نمادهای پربیننده فرابورس از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگ، س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشاورزی و دامپروری بینالود و گروه کارخانجات صنعتی تبرک تشکیل شد.

    برچسب ها