عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری آگاه عنوان کرد:

شفافیت؛ وجه تمایز بازار سرمایه از سایر بازارها

عصر بازار- شفافیت صورت های مالی یکی از قوانینی است که بازارهای مختلف را درگیر کرده و از جذابیت آنها کاسته، در صورتی که وجه تمایز بازار سرمایه از مابقی بازارها همین شفافیت است.

شفافیت؛ وجه تمایز بازار سرمایه از سایر بازارها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محمدرضا سرافراز یزدی، مدیرعامل کارگزاری آگاه با ارزیابی فعالیت بورس در سال جاری نسبت به سال های اخیر، گفت: عملکردی که امسال بازار سرمایه در کارنامه خود ثبت کرد در قیاس با فعالیت سنوات گذشته قابل قیاس نیست.

    وی افزود: با توجه به ورود نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی جدید در بازار، اکثر شرکت ها گزارش عملکرد مناسبی ارائه دادند که به نظر می رسد این رویه در سال آینده نیز ادامه می یابد.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه حواشی تاثیر گذار بر بازار سهام در سال جاری کم نبوده اما بازار به خوبی از پس مدیریت آن برآمده، اظهار داشت: با نگاهی به معاملات سال‌های مختلف شاهد آن هستیم که جریان معاملات سال جاری روندی کاملا طبیعی داشته است، اتفاقات و بلایای غیر قابل پیش بینی برای همه کشورها وجود دارد و قطعا اولین بازاری که واکنش سریعی به آن نشان میدهد، بازار سرمایه است. در این میان اما آمادگی بازار برای کنترل رفتارها و واکنش های غیر حرفه ای ها مهم ترین رکن است که خوشبختانه بازار سرمایه امسال بارها این را ثابت کرد.

    مدیرعامل کارگزاری آگاه بیان کرد: البته که نهاد ناظر با در نظر داشتن قوانین تسهیل کننده، عرضه های اولیه به موقع، تصمیمات بازار پایه و شفافیت بیش از پیش در معاملات، مسیر حرکت بازار را هموار کرد است.

    سرافراز یزدی در خصوص چشم انداز معاملات سال آینده بازار سهام گفت: به طور کلی می توان شرکت هایی که به لحاظ عملکردی از نرخ دلار و پارامترهای دیگر تاثیر مثبت می گیرند را جز سهم های ارزنده بازار دانست، و برخی شرکت هایی که دلایل بنیادی برای رشد خود نداشتند و به تنها جریان نقدینگی موجود در بازار علت صعود آنها بود را تقسیم بندی کرد، بدین ترتیب شاید یک اصلاح قیمتی در سال آینده برای برخی سهم ها شاهد باشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: گروه فلزی، بانکی ، معدنی، دارویی و .... عملکرد مناسبی داشتند که به عقیده بنده هنوز جای رشد خواهند داشت.

    برچسب ها