عصر خودرو

رشد ۱۵ درصدی اقتصاد چین در سه ماهه دوم با فروکش کردن کرونا

عصر بازار- استراتژیست ارشد جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد که اقتصاد چین به دنبال پشت سر گذاشتن بحران ویروس کرونا، قوی‌تر از همیشه باز خواهد گشت.

رشد ۱۵ درصدی اقتصاد چین در سه ماهه دوم با فروکش کردن کرونا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، جوزف لوپتون، استراتژیست ارشد جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد که اقتصاد چین به دنبال پشت سر گذاشتن بحران ویروس کرونا، قوی‌تر از همیشه باز خواهد گشت.

    لوپتون پیش‌بینی کرد که در 3 ماهه اول امسال، که شیوع ویروس کرونا بیشتر اقتصاد چین را تعطیل کرد، رشد اقتصادی این کشور منفی 4 درصد شود.

    او گفت: مسأله دیدن اوضاعی که هنوز به هم ریخته است نمی‌باشد، بلکه مسأله دیدن نقطه نهایی این افت است که از آنجا حرکت رو به بالا دوباره آغاز خواهد شد.

    لوپتون گفت: با بازگشت اقتصاد چین که حالا در حال اتفاق افتادن است، می‌توان شاهد یک رشد 15 درصدی نسبت به سه ماهه اول بود. حتی اگر 30 درصد یا 50 درصد افت کرده باشید این رشد حدود 20 درصدی واقعاً بر روی اقتصاد تأثیر خواهد گذاشت و نه تنها در سه ماهه دوم، بلکه در کل سال باعث تقویت آن خواهد شد.

    لوپتون همچنین گفت که پیش‌بینی می‌کند بانک مرکزی چین مشوق‌های مالی خود را افزایش دهد تا به بازگشت اقتصادی این کشور کمک کند.

    برچسب ها