عصر خودرو

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران خبر داد

ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار اسناد خزانه اسلامی

تامین مالی ۱۸ پیمانکار در فرابورس ایران

عصر بازار- معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در عرضه اولیه مراحل جدید اسناد خزانه اسلامی خبر داد.

ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار اسناد خزانه اسلامی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بهنام محسنی با اشاره به موفقیت عرضه اولیه سومین مرحله اسناد خزانه اسلامی در روز جاری اظهار داشت: امروز دوشنبه ، 18 پیمانکار در حوزه‌های ساختمانی و راه‌سازی، 443 هزار و 214 ورقه از اسناد خود را در بازار فرابورس ایران معامله کردند که در مجموع منجر به 379 میلیارد ریال تامین مالی برای این پیمانکاران شد.

    به گفته وی، هم‌اکنون با معاملات ثانویه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس ایران شرایطی ایجاد شده تا تعداد زیادی از پیمانکاران به صورت همزمان بتوانند تامین مالی کنند و این اتفاق بزرگی در تاریخ فرابورس ایران و بازار سرمایه است.

    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران، مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در معاملات امروز اسناد خزانه اسلامی را از نکات قابل توجه در این مورد دانست و افزود: این مسئله می‌تواند به دلیل تضمین دولتی این اسناد باشد.

    وی ادامه داد: در حالی که امروز قیمت هر ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد"اخزا 3" معادل 852 هزار و 105 ریال کشف شد، قیمت این اسناد به 860 هزار ریال رسید.

    محسنی با اشاره به تعداد بسیار زیاد متقاضیان خرید در مقایسه با میزان عرضه در نماد "اخزا3" و صف خرید 17 هزار ورقه‌ای برای این نماد، به خریداران توصیه کرد که فردا در عرضه اولیه مرحله چهارم این اسناد در نماد "اخزا4" مشارکت داشته باشند.

    بر اساس این گزارش، اسناد خزانه اسلامی در نمادهای اخزا 4 و 5 در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گشایش می یابد و عرضه اولیه در نماد "اخزا2 "روز 17 بهمن انجام می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها