عصر خودرو

طلا ۱۷۰۰ دلار را نشانه گرفت

عصر بازار- ویروس کرونا همچنان می‌تازد و اقتصاد جهان را تحت تاثیر خود قرار داده، اما طلا همچنان به عنوان اندوخته‌ای امن در حال اوج گرفتن است.

طلا ۱۷۰۰ دلار را نشانه گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ویروس کرونا همچنان گسترش یافته و تلفات می گیرد و خسارت می زند. «شی جین‌پینگ» رییس جمهوری چین زنگ‌های خطر را در خصوص شیوع این ویروس کشنده به صدا درآورد.

    اظهارات وی با لحن خوش بینانه هفته گذشته وی در تناقض آشکار بود. افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا منجر به قرنطینه شدن مناطق شمالی و صنعتی ایتالیا شده است. در کره جنوبی تعداد مبتلایان جدید مرتبط با با یک فرقه مذهبی در جنوب کشور در حال گسترش است.

    معاملات آتی شاخصS&P، اکثر بورس های آسیا، ارز کالا و بهای نفت همگی با کاهش روبرو شدند. نرخ برابری دلار استرالیا به دلار آمریکا پایین ترین سطح خود را در یک دهه اخیر تجربه کرد و این در حالی است که ین ژاپن تقریبا بدون تغییر بود؛ بهای طلا همچنان صعودی است و به ارتفاع 1680 دلار رسید.

    دلار آمریکا برابر یورو و پوند میزان قابل توجهی از افت خود را در روز جمعه جبران کرد. کارشناسان هشدار داده اند که اگر بریتانیا به تعهدات خود مرتبط با ایرلند شمالی پایبند نماند، توافقات تجاری مابین آمریکا و اتحادیه اروپا را به خطر خواهد انداخت.

    عربستان سعودی نیز شایعات را در خصوص شکستن اتحاد نفتی خود با روسیه تکذیب کرد. رمزارزها امروز روند کاهشی داشتند؛ البته همچنان در محدوده‌ای آشنا نوسان می‌کنند به طوری که معاملات بیت کوین حول و حوش 9 هزار 700 دلار انجام شد.

    برچسب ها