عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه:

بانکی‌ها پتانسیل رشد دارد

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک سپه معتقد است گروه بانکی‌ها پس از برداشته شدن تحریم‌ها رشد مورد انتظار را نداشته‌اند و از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار هستند.

بانکی‌ها پتانسیل رشد دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    مهرداد نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار «عصربازار»، مهمترین دلیل رشد 1794 واحدی شاخص بورس را فضای امیدواری این روزهای بازار دانست و افزود: برداشتن تحریم‌ها تسهیل فضای کسب و کار سبب شد امروز به جز گروه قندی‌ها تقریبا در تمام گروه‌های صنایع شاهد صف خرید باشیم و انگشت شمار بودند سهم‌هایی که امروز از این تب خرید جا ماندند.
    وی بالا رفتن قیمت‌ها را مربوط به اکثر صنایع و شرکت‌ها ارزیابی کرد و ادامه داد: تنها گروه بانکی‌ها رشد مورد انتظار را نداشتند. همچنین صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، سیمانی و معدنی از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار هستند.
    به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک سپه، معدنی‌ها رشد کمی داشته‌اند که به دلیل پیش‌خور شدن افزایش قیمت‌ها از سوی گروه خودرویی‌ها بوده است. همچنین گروه فولادی‌ها نیز جای رشد دارد.
    نعمتی روند بازار را تا اواخر بهمن مثبت دانست و بیان کرد: ممکن است بازار چند روزی استراحت داشته باشد و پس از آن تا هفته انتهایی اسفند بازار روند صعودی دارد. البته در سال آینده چشم‌انداز بازار سرمایه روشن است.
    وی با اشاره به اینکه بورس و بازارهای موازی آن در دو سال گذشته در رکود بوده‌اند، اضافه کرد: برای کنترل تورم بیشتر بازارها در رکود بوده‌اند، اما از این به بعد با رونق بورس بازار مسکن هم از نیمه دوم سال آتی رونق خواهد گرفت و شاهد رشد این بازار نیز خواهیم بود.
    مدیرعامل کارگزاری بانک سپه همچنین به عرضه‌های اولیه سهام در بورس تا آخر سال جاری اشاره کرد و گفت: سهم‌هایی مناسبی در بورس و فرابورس تا آخر امسال عرضه اولیه می‌شوند که نوید ورود پول‌های جدید و شرکت‌های تازه را به بازار می‌دهد و این امر برای کل بازار مثبت است.
    نعمتی درخصوص افزایش سرمایه‌های اخیر که قرار است اتفاق بیافتد، نیز یادآور شد: این افزایش سرمایه‌ها باید از محل آورده نقدی باشد تا موثر واقع شود. همچنین سهام‌داران باید بدانند که فضا اکنون باز شده و هر روز به این شکل نخواهد بود.
    به گفته وی، قیمت سهام اکنون واقعی است و در این شرایط حباب در بازار وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها