عصر خودرو

رشد ۴۰۰ درصدی سرمایه گذاری

تاسیس نخستین شعبه بانک خارجی منطقه آزاد اروند تا پایان امسال

عصر بازار- معاون اقتصاد و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:نخستین شعبه بانک خارجی تا اسفند ماه سال جاری در شلمچه راه اندازی می شود.

تاسیس نخستین شعبه بانک خارجی منطقه آزاد اروند تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا معتمدی عصر یکشنبه در نهمین نشست شواری هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند، با تشریح فضای پسا برجام بر روند رونق مناطق آزاد تجاری، گفت:با فراهم شدن زیر ساخت های مالی برای تاسیس شعبه بانک خارجی در مرز شلمچه و همچنین راه اندازی ساختمان اوراق بهاردار (بورس)، فصل جدیدی از رونق اقتصادی در این محدوده رقم می خورد.
    وی با بیان محدوده جغرافیایی و صنعتی منطقه آزاد اروند گفت:این منطقه با 36 هزار هکتار وسعت و داشتن 860 هکتار محدوده صنعتی، برای 11 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال فراهم کرده است.
    معتمدی با بیان تسهیلات در نظر گرفته شده برای رونق فعالیت 102 واحد صنعتی در این محدوده، گفت:خط اعتباری تسهیلات 800 میلیار ریالی برای مراکز صنعتی منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است تا واحد های صنعتی خرمشهر و آبادان بر مشکلات اقتصادی فائق شوند.
    **** دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود
    معاون اقتصاد و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش با بیان ورود برندهای معروف به این منطقه، تصریح کرد:برخی از این برندها برای فعالیت در این منطقه، تفاهم نامه امضاء کرده اند.
    معاون اقتصاد و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش با تشریح نقاط هدف سرمایه گذاران خارجی گفت:سرمایه گذاران خارجی با مطالعه بازارهای منطقه آزاد اروند و کشورهای همسایه از جمله کشور عراق، این منطقه را محیطی امن برای سرمایه گذاری و تامین بازارهای عراق شناخته و برای تولید و تامین کالا در بازارهای داخلی ایران و عراق اعلام آمادگی کردند.
    معتمدی با اشاره به فعالیت صنایع بزرگ فعال در مناطق صنعتی منطقه آزاد اروند نیز افزود:دو طرح بزرگ فولاد شامل فولاد کاوه و فولاد جهان آرا از طرح های بزرگ صنعتی این منطقه است.
    معتمدی همچنین از پیش بینی تولید 2.5 میلیون تن فولاد در کارخانه فولاد کاوه، گفت:این کارخانه متعلق به بنیاد مستضعفان است و با 20 درصد پیشرفت فیزیکی تا تیرماه سال آینده به ظرفیت 2.5 تن تولید فولاد می رسد.
    معتمدی همچنین با بیان رشد 400 درصدی سرمایه گذاری طی یک سال گذشته در منطقه آزاد اروند، افزود:اعطای مجوز تجاری در این منطقه 86درصد رشد داشته و مجوزشرکت های تولیدی با رشد 65 درصدی در آمار های این سازمان ثبت شده است.
    وی همچنین از رشد 83 درصدی اعطای مجوز به شرکت های خدماتی در منطقه آزاد اروند خبر داد.
    معاون اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند از تبدیل این منطقه به یکی از قطب های فرا ساحلی کشور در حوزه صنایع فراساحلی خبر داد و گفت:نخستین شرکت تعمیرات شناور های داخلی در حوضچه های خشکف بزودی در این منطقه بهره برداری می شود.
    معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان انتقال یک شرکت ایرانی-اماراتی (درآگون آبشور) که تعمیر کشتی ها را به عهده دارد، از امارات به منطقه آزاد اروند، افزود:با حضور هیات اتریشی و اماراتی برای سرمایه گذاری، یک بازار بزرگ با 15 میلیون دلار سرمایه ، وارد منطقه آزاد اروند شد که با شروع به کار این بازار برای 105 نفر اشتغال ایجاد می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها