عصر خودرو

فرش قرمز بورس برای پُرفروش‌ترین برند صنعت شوینده

عصر بازار- درحالی شرکت پدیده شیمی قرن راهی بازار سرمایه می‌شود که با داشتن سهم ٨درصدی در بازار شوینده، بیشترین سهم این بازار را در میان رقبا از آن خود کرده است.

فرش قرمز بورس برای پُرفروش‌ترین برند صنعت شوینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادآنلاین، روز جاری مراسم معارفه شرکت پدیده شیمی قرن بعنوان پانصد و سی و چهارمین شرکت پذیرفته شده در بورس به اهالی بازار سرمایه انجام شد تا در روز چهارشنبه هفته جاری شاهد عرضه اولیه سهام این شرکت فعال در حوزه صنعت شوینده باشیم. در ابتدای این جلسه سید محمدباقرفاضلیان رئیس هیات مدیره شرکت پدیده شیمی قرن با اشاره به حضور ١۰ ساله شرکت در بازار شوینده گفت: به جرات می توان اعلام کرد در پسِ این ١۰ سال حضور، یک تجربه 4۰ ساله با مشارکت افراد با سابقه و نام آشنای صنعت شوینده و حمایت‌های مجموعه گلرنگ وجود دارد که باعث اعتباربخشی دو چندان به نام و نشان برند اکتیو متعلق به شرکت پدیده شیمی قرن شده است.

    وی در ادامه افزود: باوجود مشکلات خاص موجود در کشور در سایه رهبری هلدینگ پدیده شیمی پایدار اکنون بعنوان پُرفروش ترین برند محصولات شوینده در کشور فعالیت می کنیم. این موضوع سبب شده تا در سال جاری با توجه به پیش بینی ها به فروش ١۰ هزار میلیارد تومانی دست پیدا کنیم.

    فاضلیان همچنین باشاره به پاسخگویی نیاز مشتریان گفت: چشم انداز شرکت ما افزایش سهم فروش، رهبری بازار داخلی و تبدیل شدن به قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه همراه با سبدی با کیفیت و متنوع از محصولات شوینده متناسب با نیازهای مشتریان است.

    رئیس هیات مدیره پدیده شیمی قرن همچنین افزود: ما به اهمیت این موضوع پی برده ایم که با نیازسنجی درست از بازار و مشتریان می توانیم هم در جهت چشم انداز شرکت که همانا رهبری بازار داخلی است قدم برداریم و هم به سمت حداکثر کردن منافع سهامداران حرکت کنیم .

    فاضلیان در خصوص پیش بینی جایگاه شرکت در ١۰ سال آینده نیز گفت: برای درک بهتر این موضوع باید ببینید که ما ١۰ سال گذشته در چه جایگاهی بودیم و هم اکنون از چه جایگاهی برخورداریم. ١۰ سال قبل شرکت پدیده شیمی قرن تنها با زمین ٣ هزار متری  و سوله  هزار متری کار خود را آغاز کرد اما امروز پس از ١۰ سال حدود ٨۰ هزار متر مربع کارخانه فعال و 4 کارخانه دورکار و ٢۰ هزار مترمربع انبار کارخانه ای داریم.

    وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ٣۰ نفر از افراد باسابقه و خوش نام در مرکز تحقیق و توسعه شرکت مشغول به کارند، گفت: علاوه بر بهره‌مندی از حضور چنین افراد باتجربه و باسابقه ای در حوزه تولید و فروش، در آینده نزدیک دومین مرکز تحقیق و توسعه شرکت نیز راه اندازی خواهد شد.

    فاضلیان با تاکید بر سیستم جدید مدیریتی شرکت گفت: اصل توجه ما بر نخبه پروری و اتکا به دانش افراد توانمند است از این رو در شرکت با بهره‌مندی از ٣۰ تن از نخبگان علمی صنعت در تلاشیم تا آینده مدیریت شرکت را تضمین کنیم تا در سال های آتی باتوجه به رشد و توسعه شرکت نگران مدیران و نحوه مدیریت مجموعه نباشیم.

    رئیس هیات مدیره «قرن» در پایان ضمن ابراز امیدواری از ورود به بازار سرمایه گفت: امیدواریم با حضور سهامداران جدید، اتفاقات مثبتی برای مجموعه رقم بخورد که نقطه عطفی برای سودآوری و منفعت سهامدارن باشد. چرا که از این پس ما خود را امانت از سرمایه فعالان بازار سهام می دانیم و وظیفه ما افزایش سودآوری با توسعه همه جانبه شرکت شیمی پدیده قرن است.

    در ادامه سید عبدالرضا مظفری مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن با بیان اینکه تمام محصولات سبد شوینده کشور در اسکوپ فعالیت های شرکت قرار دارد، گفت: در صدد هستیم با با بالا بردن هرچه بیشتر کیفیت محصولات، جایگاه منحصر به فرد اکتیو را در بازار شوینده حفظ کرده و فاصله قابل توجهی با سایر رقبا داشته باشیم.

    مدیرعامل همچنین با اشاره به نقطه قوت شرکت از جهت حضور افراد با سابقه در هیات مدیره آن گفت: همواره تاکید ریاست هیات مدیره شرکت بر حضور چهره های با تجربه در زمینه صنعت شوینده و همچنین تخصص مالی و سرمایه گذاری در هیات مدیره است که سبب تقویت تصمیم گیری و اتخاذ استراتژی های مدیریتی خلاقانه در مجموعه شده است .

    وی با بیان اینکه اکتیو در دو گروه محصولات شوینده رهبر بازار است، گفت: در حال حاضر برند تجاری شرکت پدیده شیمی قرن در چهار گروه محصولات شوینده تولیدات خود را به بازار عرضه می کند. در گروه بهداشت خانواده سبد کامل شامل ٣٢ محصول در گروه مایعات ظرفشویی و انواع پاک کننده ها است. در گروه بهداشت البسه، مایع لباسشویی و نرم کننده و سفیدکننده ها و تیره شور با ٢٧ محصول تولید می شود که در گروه مایعات لباسشویی ما در رده بزرگترین تولیدکنندگان کشور هستیم. همچنین در گروه بهداشت فرعی، برند اکتیو با 4١ محصول و در بخش بهداشت مو با 5 محصول به تولید مشغولیم. البته به گفته مدیرعامل در گروه مایعات دستشویی و شامپوی بدن، برند اکتیو لیدر بازار بوده و بیشترین سهم از فروش را به خود داده است. در این میان شرکت پدیده شیمی قرن در برند حیات نیز به تولید محصول پرداخته که خاص نیاز برخی مشتریان است.

    مدیرعامل در ادامه به تشریح اقدامات در دست اجرای شرکت پرداخت و گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت در سال گذشته، احداث و بهره برداری از کارخانه منحصربه‌فرد تولید مایعات شوینده در زنجان است که از نظر تکنولوژی و نوآوری در نوبه خود در کشور بی نظیر است که قرار است نیازهای آینده بخش محصولات شوینده را به طور چشمگیری پوشش دهد.

    البته نوسازی کارخانه اشتهارد نیز یکی دیگر از اقدامات شرکت بوده که سهم بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته است.

    مدیرعامل شرکت یکی از مهم ترین برنامه ای پیش رو را صادرات محصولات عنوان کرد و گفت: در برنامه توسعه ای شرکت پدیده شیمی قرن در نظر گرفته شده تا به میزان ١۰ درصد از فروش فعلی شرکت به امر صادرات اختصاص پیدا کند که برنامه ریزی هایی برای رسیدن به این هدف انجام شده است.

    مدیرعامل همچنین افزود: در بخش تولید و عملیات عمده فعالیت در خود شرکت انجام می شود و 20 درصد از فعالیت تولید در برخی از محصولات به طور کارمزدی صورت می‌گیرد. همچنین در بخش لجستیک نیز از تمامی امکانات لازم جهت ارسال کالا‌ها به اقصی نقاط کشور استفاده میشود.

    به گفته مظفری در بخش تامین مواد اولیه شرکت با توجه به چالش‌هایی که تامین کالا از خارج از کشور وجود دارد، 76 درصد مواد اولیه مورد استفاده در تولیدات کشور از داخل تامین می‌شود. گفتنی است شرکای تجاری اصلی شرکت در بخش تامین شرکت پدیده شیمی غرب، جم و سپهر پلاستیک پدیده هستند.

    بنابر آمار و گزارش ها عملکرد شرکت در شش ماهه سال 98 بخش زیادی از عملکرد سال 97 را پوشش داده است. وی با بیان اینکه شرکت پدیده شیمی قرن با فعالیت خود توانسته است روند سودآوری خود را با رشد همراه کند، گفت: شرکت پدیده شیمی قرن با رشد 140 درصدی درآمدهای عملیاتی و افزایش 287 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل روبرو شده و این در حالیست که در آخرین مرحله افزایش سرمایه مبلغ 60 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان در آبان ماه سال جاری ارتقا پیدا کرده است.

    مظفری افزود: این مجموعه در سال 98 تاکنون به میزان 1040 میلیارد تومان فروش داشته این عدد رشد 68 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد درست است که این افزایش فروش شرکت پدیده شیمی قرن تداوم داشته به طوری که میزان فروش در سال 96 برابر با 352 میلیارد تومان گزارش شده بود اما میزان فروش در سال 97 رقم 620 میلیارد تومان اعلام شد و اکنون نیز در سال 98 به رقم 1040 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    مظفری یادآور شد که این شرکت در سال 95 به میزان 69 میلیارد تومان سود کسب نموده که این روند رو به رشد تا کنون ادامه داشته است دست که سود عملیاتی شرکت پدیده شیمی قرن در سال 98 تاکنون برابر با 292 میلیارد تومان اعلام شده است سود عملیاتی این مجموعه در سال های 96 و 97 به ترتیب برابر با 74 و 167 میلیارد تومان گزارش شده بود روند فعلی فروش شرکت پیش بینی می شود سود خالص تا پایان سال 98 به عدد 275 میلیارد تومان افزایش یابد.

    نکته قابل توجه صورت های مالی شرکت منتهی به شهریورماه سال جاری، سود انباشته 137 میلیارد تومانی است. همچنین از دیگر نکات مثبت صورتهای مالی این شرکت میزان اندک هزینه های عمومی و اداری است که تنها بین 5 تا 9 درصد از فروش شرکت را تشکیل می دهد.

    سهامداران عمده شرکت پدیده شیمی قرن شامل گروه صنعتی گلرنگ، شرکت پدیده شیمی پایدار، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع پایدار، شرکت پدیده شیمی نیلی، شرکت پخش پدیده پایدار، شرکت تیان گاز استیل و شرکت پدیده شیمی غرب می باشند. نکته قابل توجه مالکیت 4٢.٧ درصدی سهام شرکت پدیده شیمی جم برای  پدیده شیمی قرن است که این شرکت تولید کننده مواد اولیه مورد نیاز  پدیده شیمی قرن است.

    گفتنی است بهمن سال جاری 100 میلیون سهم از شرکت پدیده شیمی قرن در بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار عرضه خواهد شد البته تا پیش از این نماد پدیده شیمی قرن به عنوان اکتیو درج شده بود که با نظر بورس تهران به قرن تغییر پیدا کرده است.

    برچسب ها