عصر خودرو

معاون سازمان بنادر خبر داد؛

افزایش ۲۵۰ میلیون تنی بنادر تجاری

عصر بازار- معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از افزایش ۲۵۰ میلیون تنی ظرفیت تجاری کشور در بنادر بازرگانی کشور خبر داد.

افزایش ۲۵۰ میلیون تنی بنادر تجاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، جلیل اسلامی در مراسم بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی، با اشاره به شعار این همایش مبنی بر «توسعه متوازن صنعت دریایی؛ ضامن توسعه پایدار» گفت: پایداری در توسعه، رکن ثابت و استراتژی مدیران حوزه دریایی بوده و همواره در همه شقوق حمل و نقل دریایی مورد توجه بوده است.

    وی اظهار داشت: همه فعالیت‌های دریایی در قالب قانون بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی متمرکز است و ایران موفق شد به عنوان کشوری دریایی به وظایف بین‌المللی و منطقه‌ای خود عمل کند.

    عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش 12 و نیم میلیون GT ناخالص ناوگان کشتیرانی تحت پرچم ایران در سال جاری ، افزود: امسال 14 میلیون متر مکعب لایروبی در حوزه بنادر انجام شده و 20 هزار عملیات پهلودهی توسط ناوگان بخش خصوصی صورت گرفته است.
    وی با اعلام جا به جایی 16 میلیون (نفر سفر) مسافر دریایی تا روزهای پایانی ماه بهمن ماه، تاکید کرد: این میزان ظرفیت در بخش‌های مختلف حمل و نقل دریایی، توسط 130 هزار ملوانی ایرانی صورت گرفته است.

    به گفته اسلامی، پروژه‌های بزرگی هم اکنون در همه سازمان‌ها و شرکت‌های دریایی در دست انجام است؛ چراکه آنچه مهم است، طرح‌های توسعه‌ای و پایداری در این مسیر است.

    وی تاکید کرد: توسعه سواحل و بنادر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برون سپاری و اطمینان از اینکه این ظرفیت توان پاسخگویی دارد، در دستور کار قرار گرفته است، همچنین استفاده از ظرفیت داخلی برای تولید شناور از سرویس و خدمات خصوصاً بعد از تحریم به صورت جدی دنبال شد.
    اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و برون سپاری امور را راهکار مناسب برای پاسخگویی در کشور عنوان کرد و گفت:: نوسازی ناوگان و کاهش سن ناوگان تجاری در حال انجام است و امیدواریم تا چند سال آینده طرحی مدون و مصوب در این باره اجرایی شود.

    برچسب ها