عصر خودرو

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به همایش مالی ایران:

مدیران با روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا شوند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به لزوم یادگیری روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه، گفت: دولت در اقدامی مثبت در بودجه ۹۹، انتشار اوراق را جا داده و با این کار اقدام به تامین مالی از بازار سرمایه کرده است مدیران بنگاه های اقتصادی هم باید با انواع روش های تامین مالی آشنا شوند.

مدیران با روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمدرضا رستمی اظهار کرد: بازار سرمایه در چند سال اخیر جایگاه خوبی پیدا کرده و می‌توان گفت تقاضا برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه در این مدت مقداری بیشتر شده است.

    وی درباره لزوم فراگیری روش های تامین مالی گفت: ناشران بورسی باید با روش های تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا شوند. شرکت ها میتوانند برای جذب سرمایه هم روی افزایش سرمایه و هم انتشار اوراق متمرکز باشند. دولت مدتی است از طریق بازار سرمایه اقدام به جذب سرمایه می‌کند و در بودجه سال 1399 هم برای تایمن مالی پروژه ها مقدار قابل توجهی اوراق در نظر گرفته شده است.

    این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا با اشاره به رشد شاخص‌های بورس و فرابورس ایران، افزود: در شرایطی که بازار در حال رشد است روش افزایش سرمایه سبب می شود سهام شناور بازار افزایش یابد و عطش بازار کنترل شود.

    رستمی درباره هزینه تامین مالی بنگاه ها با استفاده از ابزارهای بازار سرمایه بیان کرد: هزینه تامین مالی از طریق انتشار اوراق زیاد نیست، البته نرخ اوراق شرکتی ارزان نیست اما با توجه به نرخ بازده مورد انتظاری که در کشور وجود دارد و شرایط خاص اقتصادی نمی شود گفت که این نرخ ها گران است.

    وی ادامه داد: تسهیلات بازار پول محدود است و شرکت ها نمی توانند برای پروژه های خود مقدار قابل توجهی تسهیلات از بانک ها اخذ کنند در نتیجه تامین مالی از بازار سرمایه می تواند با نرخ های قابل قبولی انجام شود.

    رستمی با اشاره به برگزاری همایش مالی ایران در 29 بهمن ماه جاری گفت: رویکرد این همایش تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازار سرمایه است و هدف این دست همایش ها این است که مدیران بنگاه های اقتصادی با تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنا شوند. ما سعی کردیم که مقالات آکادمیک در این حوزه ارائه شود و روش های تامین مالی در دنیا در این مقالات مرور شود. قطعا این رویداد می تواند به افزایش آگاهی فعالان اقتصادی درباره روش های تامین مالی از بازار سرمایه کمک کند.

    برچسب ها