عصر خودرو

وزیر خارجه ترکیه:

تحریم‌های ایران به نتیجه نمی‌رسند

عصر بازار- وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در اجلاس امنیتی مونیخ، گفت که این کشور در تلاش است تا آمریکا را قانع کند که تحریم ایران نتیجه‌بخش نخواهد بود.

تحریم‌های ایران به نتیجه نمی‌رسند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در نشست امنیتی مونیخ در آلمان به بحران میان ایران و آمریکا، بحران قطر، سوریه و لیبی پرداخت.

    به نوشته خبرگزاری آناتولی، او گفت: «در مبنا با تحریم مشکل داریم، هر نوع تحریمی از جمله تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه. اکنون هم در تلاشیم تا ایالات متحده را قانع کنیم که با تحریم راه به جایی نمی‌برد.»

    چاووش اوغلو تأکید کرد: «تصور می‌کنم تحریم‌های ایران به نتیجه نمی‌رسد، بلکه باید تعامل بیشتری صورت گیرد.»

    او افزود: «فکر می‌کنم ترامپ برای دیدار با ایرانی‌ها آماده است. به این خاطر که او آبه را به تهران فرستاد و می‌خواست در پاریس با ظریف دیدار کند.»

    وزیر خارجه ترکیه سپس گفت که یک معضل وجود دارد، آن هم این است که ترامپ می‌خواهد دیدار بدون پیش‌شرط باشد، اما ایران با این مخالف است و خواهان رفع تحریم‌ها است.

    چاووش اوغلو در ادامه مدعی شد: «فکر می‌کنم اگر آن‌ها بتوانند بر سر رفع بخشی از تحریم‌ها توافق کنند، امکان انجام این دیدار وجود دارد.»

    او در بخش دیگری از سخنان خود به بحران میان قطر و کشورهای محور سعودی پرداخت و گفت که امنیت و ثبات در میان کشورهای عربی خلیج فارس، امنیت ترکیه محسوب می‌شود.

    چاووش اوغلو با کنایه به کشورهای محاصره کننده قطر افزود: برخی کشورهای خلیج [فارس] گمان می‌کنند که می‌توانند کشورها و سازمان‌ها را می‌توانند با پول بخرند.

    وزیر خارجه ترکیه در خصوص بحران لیبی نیز گفت که آنکارا به همکاری با دولت وفاق ملی لیبی که آن را «دولت قانونی» نامید، ادامه می‌دهد و «خلیفه حفتر» یک جنگ‌طلب است.

    او همچنین در پاسخ به خبرنگار اماراتی گفت: «بعضی از کشورهای [بلوک] شما به ایالات متحده می‌گویند پول ما را بگیرید و در برابر کشتاری که در یمن می‌کنیم، سکوت کنید. کشور شما (امارات) به ایالات متحده می‌گوید به ایران حمله نکنید، چون از ویرانی‌ای که این حمله برای منطقه به بار می‌آورد، نگران هستند.»

    برچسب ها