عصر خودرو

اعمال نرخ بهره منفی در ژاپن شاخص‌های سهام بین‌المللی را بالا برد

عصر بازار- ارزش بازارهای سهام در بازارهای بین‌المللی با اعمال نرخ منفی از سوی بانک مرکزی ژاپن در این کشور روندی افزایشی پیمود.

اعمال نرخ بهره منفی در ژاپن شاخص‌های سهام بین‌المللی را بالا برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اعمال نرخ تورم منفی در ژاپن از سوی بانک مرکزی این کشور به کاهش ارزش ین ژاپن در بازار جهانی منجر شد.

    این کاهش ارزش ین باعث شد تا ارزش شاخص های سهام در بازارهای بین المللی افزایش یابد.

    اقدام ژاپن امیدها را نسبت به به تعویق افتادن زمان مرحله بعدی بالا رفتن نرخ بهره دلار در آمریکا را افزایش داده است که همین امر شرایط بورسها را بهبود بخشید.

    بانک مرکزی ژاپن همچنین از احتمال پایین‌تر آوردن نرخ منفی سود در این کشور در صورت نیاز خبر داد.

    از سوی دیگر کاهش قابل توجه روند بهبود اقتصادی در آمریکا این چشم انداز را تقویت می کند که بانک مرکزی این کشور نمی تواند به برنامه خود برای افزایش چهار بار نرخ سود در این کشور طی سال جاری عمل کند.

    تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی آمریکا در سال گذشته 0.7 درصد ارزیابی شد که نتوانست به میزان مورد انتظار 0.8 درصدی دست یابد.

    از جمله مهمترین دلایل کاهش رشد اقتصادی آمریکا، افزایش ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای جهان و از سوی دیگر کاهش تقاضای کالاهای آمریکایی در بازارهای بین المللی است که به کاهش قابل توجه صادرات این کشور منجر شده است.

    روز جمعه ژاپن نرخ بهره را در این  کشور به منفی یک دهم درصد کاهش داد، این کشور قصد دارد تا با کاهش نرخ بهره،‌ارزش ین پول رسمی این کشور را تا حدودی تضعیف کرده و میزان صادرات را بیشتر کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها