عصر خودرو

بدهی خارجی ایران به حدود ۹ میلیارد دلار کاهش یافت

عصر بازار- میزان بدهی‌های خارجی (تعهدات بالفعل) ایران در پایان آذر امسال به ۹ میلیارد و ۵۳ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۹۷روندی کاهشی را نشان می‌دهد.

بدهی خارجی ایران به حدود ۹ میلیارد دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بررسی آمار بدهی های خارجی ایران نشان می دهد که در سال گذشته شاهد روند کاهشی حجم بدهی های کوتاه، میان و بلند مدت کشور بوده‌ایم.

    بر اساس تازه ترین آمار بانک مرکزی، حجم بدهی خارجی کوتاه مدت ایران در آذر امسال یک میلیارد و 505 میلیون دلار و بدهی میان مدت و بلند مدت به هفت میلیارد و 548 میلیون دلار رسیده است.

    میزان بدهی خارجی ایران بر مبنای یورو  معادل هشت میلیارد و 173 میلیون یورو شامل 6 میلیارد و 814 میلیون یورو بدهی میان و بلند مدت و یک میلیارد و 359 میلیون یورو بدهی کوتاه مدت می شود.

    به گزارش ایرنا، حجم بدهی های خارجی کشور (تعهدات بالفعل) در پایان سال 1397 به 9 میلیارد و 339 میلیون دلار و در پایان خردادماه سال 98 به هشت میلیارد و 678 میلیون دلار رسیده بود.

    مقایسه شاخص نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی با سایر کشورها نیز نشان می‌دهد که ایران در زمره کشورهایی است که کمترین میزان بدهی خارجی را در جهان دارد.

    برچسب ها