عصر خودرو

تولید ۴۰ درصد شکر کشور در خوزستان

عصر بازار- سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: استان خوزستان از نظر کشاورزی برای کشور اهمیت دارد و بیش از ۴۰ درصد از شکر کشور را این استان تامین می‌کند.

تولید ۴۰ درصد شکر کشور در خوزستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری میزان، عباس کشاورز در حاشیه بازدید از مزارع گندم، کلزا و چغندرقند شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان از نظر کشاورزی برای کشور اهمیت دارد و بیش از 40 درصد از شکر کشور را این استان تامین می‌کند.

    وی با اشاره به این که 15 تا 18 درصد گندم کشور در خوزستان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: کلزا در این استان توسعه خوبی داشته است و بذر کلزای بهاره کشور در خوزستان تولید می‌شود.

    کشاورز با بیان این که تولیدات سبزی و صیفی استان خوزستان، تنظیم کننده بازار این محصولات در تمام فصول کشور است، تصریح کرد: خوزستان تغییرات و پیشرفت‌های شگرفی در کشاورزی داشته است؛ اراضی آن آبادتر شده و از روش‌های جدید که از نظر عملکرد بالاست و با کاهش هزینه‌ها همراه است، استقبال می‌کند.

    وی با اشاره به این که در خوزستان، کشاورزان بیش از 75 درصد بذر گندم مورد نیاز را از بذر جدید مصرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: با حمایت در زمینه تامین بذر به ویژه ارقام جدید که مقاوم به افت زنگ گندم هستند، می‌توانیم بر تولید گندم در استان اثرگذار باشیم.

    کشاورز یادآور شد: خوزستان گندم درجه یک را در کشور تولید می‌کند و لازم است، کیفیت گندم تولیدی را غنی و گندم مورد نیاز صنعت آرد و نان را تامین کنیم.

    سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در تامین کود مورد نیاز کشاورزان محدودیتی نداریم، خاطرنشان کرد: مسائلی که در رابطه با قیمت کود با پتروشیمی‌ها وجود داشت، توسط دولت حل شد؛ در روز‌های اخیر هم به علت تامین گاز خانگی، گاز مورد نیاز پتروشیمی‌ها قطع شده است که این مشکل نیز از روز شنبه آینده برطرف خواهد شد.

    وی گفت: علیرغم تحریم ها، انواع آفت کش‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

    کشاورز، وضعیت کلزا در خوزستان را مطلوب توصیف کرد و با اشاره به بازدیدش از مزارع کلزای شهرستان شوش گفت: انتظار ما این است که در تناوب غلات 15 درصد کلزا کشت شود که این مهم در شهرستان شوش محقق شده است.

    وی در مورد چغندرقند اظهار امیدواری کرد با آمادگی کارخانجات مشکل جذب چغندرقند و همچنین حمل و نقل این محصول حل شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو