عصر خودرو

زیان‌دهی فولادسازان چینی؛

روند تقاضای فولاد چین همچنان نزولی است

عصر بازار- کارخانه‌های فولاد در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا، در پی کاهش سریع تقاضا در حال دست‌وپنجه نرم کردن با بزرگ‌ترین ضرردهی خود هستند.

روند تقاضای فولاد چین همچنان نزولی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،کارخانه‌های بزرگ و متوسط عضو اتحادیه آهن و فولاد چین در سال گذشته ضرری 64.5 میلیارد یوانی (9.8 میلیارد دلاری) را تجربه کردند. این کارخانه‌ها در مجموع 22.6 میلیارد یوان در نیمه اول سال 2015 سودآوری داشتند. تولید فولاد چین در سال گذشته برای نخستین بار از سال 1981 با سقوط مواجه شده است.

    بر اساس بیانیه اتحادیه آهن و فولاد، تولید کمتر برای جبران کاهش تقاضا کافی نبوده و بازار همچنان با عرضه مازاد مواجه است. بخش فولاد با کمبود نقدینگی شدید و مشکل در فعالیت مواجه هستند و این در حالی است که قیمت فولاد به پایین‌ترین سطوح خود رسیده است.

    در حالی که سیاستگذاران به دنبال هدایت کردن اقتصاد از سرمایه‌گذاری به سمت رشد مصرف‌محور هستند میزان تقاضا در حال تضعیف بوده است. اقتصاد در سال گذشته 6.9 درصد رشد داشته که پایین‌ترین سرعت آن از سال 1990 بوده است. تقاضای فولاد «برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت» روند نزولی خواهد داشت و این در حالی است که تولیدکنندگان همچنان در حال مقابله با ظرفیت مازاد و عرضه مازاد هستند.

    شرکت فولاد آنگانگ، چهارمین کارخانه بزرگ فولاد چین اعلام کرد  در سال 2015 ضرری معادل 4.38 میلیارد یوان را تجربه کرده است که ناشی از افت قیمت بوده است. این کارخانه در سال 2014 سود خالصی معادل 928 میلیارد یوان کسب کرده بود. گروه آهن و فولاد ووهان، پنجمین کارخانه بزرگ فولاد چین نیز اظهار داشته که ضرر سال گذشته این شرکت به 6.8 میلیارد یوان رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها