عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی ایران:

اپلیکیشن راهنمای تجارت راهی برای برقراری عدالت است

عصر بازار- عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اطلاعات اپلیکیشن راهنمای تجارت باید به روز باشد، گفت: با این کار از تبعیض و رانت دسترسی به اطلاعات،جلوگیری می کند و عدالت اجتماعی برقرار می شود.

اپلیکیشن راهنمای تجارت راهی برای برقراری عدالت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مظفر علیخانی در مراسم رونمایی از اپلیکشن راهنمای تجارت با اشاره به اینکه این اپلیکیشن به تسهیل امور تجار، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی  کمک می کند، اظهار داشت،: با توجه به اینکه امروز عصر ارتباطات است، بنابراین  هر فردی که زودتر به اطلاعات دقیق و درست دسترسی پیدا کند، قطعا در اقتصاد موفق تو خواهد بود .

    وی با بیان اینکه این کار، کار با اهمیتی بوده ولی باید توسعه و به رو باشد، گفت: نکته اساسی این است که این کار به عنوان گام نخست، ارزشمند است ولی نیاز به کار بیشتر و ارتقا دارد؛ زیرا  حوزه تجارت، حوزه ی امار و اطلاعات و فرصت های اقتصادی است و باید اطلاعات این بخش به سرعت و در لحظه به روز شود.

    معاون تشکل ها و امور استانی اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: اطلاعات این اپلیکیشن  باید کاربردی بوده تا بر اساس آن فعال اقتصادی  برای صادرات و واردات تصمیم گیری کند. بر همین اساس اتاق بازرگانی علاوه بر همکاری هایی که تا کنون داشته، آمادگی دارد در ادامه را نیز بیش از پیش همراه باشد.

    علیخانی با بیان اینکه باید در مراحل بعدی این اپلیکیشن به صورت چند زبانه باشد، افزود: خروجی اصلی این اپلیکیشن جلوگیری از تبعیض و رانت است و از اینکه یک فرد به رأس قدرت یا دستگاههای مهم اقتصادی نزدیک تر از بقیه باشد، ممانعت می کند. بنابراین فضایی برای برقراری عدالت اجتماعی فراهم می شود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس سیاست هایی کلی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور( اجلاس سران قوا)  شورای گفت گوی بخش خصوصی و دولت برگزار شده و کارکردهای خوبی نیز داشته است و در همه اتاق های بازرگانی  استان ها دبیرخانه همکاری سه قوه شکل گرفته و شوراهای حل اختلاف و قضایی نیز تشکیل شده است.

    معاون تشکل ها و امور استانی اتاق بازرگانی ایران  ادامه داد: با توجه به همکاری اتاق بازرگانی و قوه قضاییه در برخی استان ها، در همان مکان اتاق به تخلفات رسیدگی، صدور رأی، انشا رأی و در نهایت ابلاغ آن انجام می شود.این اپلیکیشن همگرایی  بین دستگا ها را افزایش خواهد داد و امیدواریم روز به روز ارتقا و امار و اطلاعات آن به روز شود.

    *پویایی اپلیکیشن از راه اندازی آن مهمتر است

    محمد لاهوتی، رییس کنفدراسیون صادرات ایران در  ادامه مراسم رونمایی از اپلیکیشن راهنمای تجارت با اشاره به اینکه راه اندازی اپلیکیشن راهنمای تجارت، با توجه به تغییرات پیاپی بخشنامه ها و دستورالعمل های مرتبط با حوزه های اقتصادی به ویژه تجارت خارجی، می تواند به توزیع اطلاعات شفاف و سریع به همه تجار و بازرگانان کمک کند، اظهار داشت: سه ویژگی اصلی این اپلیکیشن، تسهیل در دسترسی فعالان اقتصادی به اطلاعات، شفافیت در برداشت های سلیقه ای و اشتباهات و کمک به مخاطب برای استفاده از اخرین تغییرات و تصمیمات اقتصادی است.

    وی با بیان اینکه  این اپلیکیشن با ارایه آخرین اطلاعات و آمار مرتبط با بازارهای هدف صادراتی و کالاهای صادراتی ایران، تجارت خارجی را تا حدودی تسهیل می کند، گفت: این اپلیکیشن می تواند با ارایه بهنگام اطلاعات به صادرکنندگان و واردکنندگان، در بهبود محیط کسب و کار کمک کند که این کار همواره یکی از مطالبات بخش خصوصی بوده است.

    رئیس کنفدراسیون صادرات خاطر نشان کرد: دسترسی این اپلیکیشن به پرتال و بخشی از اطلاعات دستگاههای دولتی مرتبط می تواند به تجار و فعالان اقتصادی کمکرسان باشد. اما نکته مهم به روزرسانی لحظه ای و آنلاین این اپلیکیشن  است زیرا راه اندازی حنین نرم افزاری در دنیا کار سختی نیست ولی پویا و زنده نگه داشتن آن از اهمیت بالایی برخوردار است  کاری بسیار مهمتر از راه اندازی آن است.

    برچسب ها