عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری رضوی در گفتگو با عصر بازار تحلیل کرد

وضعیت گروه‌های شاخص بازار

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری رضوی در تحلیل وضعیت گروه‌های شاخص بازار گفت: بانک‌ها با راه‌اندازی شعب خارج کشور خود از هفته آینده و برقراری سوئیفت می‌توانند به صورت عملی درآمد ایجاد کنند. همچنین کارمزد حاصل از نقل و انتقلات بانکی برای بانک‌ها درآمد ایجاد می‌کند.

وضعیت گروه‌های شاخص بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    کمال خانزاده در گفتگو با خبرنگار «عصربازار» با اشاره به اینکه افت امروز بازار، نیاز بازار به اصلاح بود، افزود: گروه‌های قطعه سازی وخودرویی‌ها پس از برداشتن تحریم‌ها رشد‌های مناسبی داشتند و حدود 10 تا 15 درصد رشد کردند. همچنین صحبت‌های مطرح شده درباره افزایش سرمایه‌های احتمالی به این گروه‌ها کمک شایانی کرده است. به این ترتیب اگر این افزایش سرمایه‌ها روی ندهد ریسک این گروه‌ها بالا می‌رود.
    وی ادامه داد: شرکت‌های پیمانکاری مانند مپنا نیز می‌توانند با تسویه بدهی‌های دولت به آنها در قالب اسناد خزانه از شرایط نقدینگی مناسبی بهره‌مند شوند و به این ترتیب شرایط سهام‌شان نیز بهبود می‌یابد. در کل طلبکاران دولت با انتشار اسناد خزانه از موقعیت بهتری برخوردار می‌شوند.
    مدیرعامل کارگزاری رضوی در خصوص گروه بانکی‌ها نیز بیان کرد: با اصلاح اندکی بر روی این گروه، بانک‌ها نیز می‌توانند بازده مناسبی داشته باشند. این گروه پر پتانسیل بازار با راه‌اندازی شعب خارج از کشور خود از هفته آینده و برقراری سوئیفت می‌توانند به صورت عملی درآمد ایجاد کنند. همچنین کارمزد حاصل از نقل و انتقلات بانکی برای بانک‌ها درآمد ایجاد می‌کند. این گروه نیز می‌تواند از طریق افزایش سرمایه و مطالبات خود تقویت شوند.
    خانزاده اضافه کرد: دولت مجبور به حمایت از بانک‌ها برای خارج شدن از رکود است. بنابراین این گروه رشد مناسبی خواهد داشت. پتروشیمی‌ها هم با توافق عربستان و روسیه می‌توانند با کاهش تولید نفت و افزایش این فرآورده رشد مناسبی در محصولات خود داشته باشند. به این ترتیب پالایشی‌ها هم با این قیمت‌ها کم ریسک هستند و می‌توانند سال آینده سودآوری مناسبی داشته باشند.
    وی روند بازار سرمایه را با ورود نقدینگی جدید مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد این روند مثبت تا 3 تا 4 ماه آینده ادامه داشته باشد و بهتر است در این شرایط سهام‌داری کرد تا بازدهی مناسبی گرفته شود. قطعا از این به بعد شرایط بدتر از این نخواهد شد و چشم‌انداز روشنی پیش رو است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها