عصر خودرو

امضای قرارداد افزایش تولید ۸۵ هزار بشکه‌ای نفت

عصر بازار- قرارداد طرح توسعه و افزایش تولید میادین نفتی پارسی و پرنج با هدف افزایش تولید ۸۵ هزار بشکه‌ای نفت خام در روز و تولید تجمعی اضافی حدود ۱۲۱ میلیون بشکه‌ای با حضور وزیر نفت امضا شد.

امضای قرارداد افزایش تولید ۸۵ هزار بشکه‌ای نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، قرارداد طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج امروز (شنبه) با حضور «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت، «مسعود کرباسیان» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران نفتی امضا شد.

    این طرح با هدف افزایش تولید روزانه 85 هزار بشکه نفت خام و تولید تجمعی اضافی حدود 121 میلیون بشکه در مدت 10 سال اجرا خواهد شد.

    هزینه سرمایه‌گذاری این طرح در مجموع یک میلیارد و 380 میلیون دلار خواهد بود که 876 میلیون دلار به صورت مستقیم و 235 میلیون دلار به صورت غیر مستقیم است. همچنین 269 میلیون دلار نیز هزینه های بهره برداری از طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج خواهد بود.

    این طرح شامل حفاری 29 حلقه چاه جدید، تعمیر هشت حلقه چاه موجود، عملیات فرازآوری مصنوعی با استفاده از گاز، اجرای پمپ‌های درون چاهی در 45 حلقه چاه و عملیات لایه شکافی و نصب لوله مغزی خواهد بود.

    در فرآیند اجرای این طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت تاسیسات موجود، ساخت واحدهای جمع آوری و تقویت فشار گاز به ظرفیت 140 میلیون فوت مکعب در روز، احداث واحد نمک زدایی مستقل به ظرفیت 65 هزار بشکه در روز، ساخت خطوط لوله انتقال نفت و گاز، تزریق روزانه 280 میلیون فوت مکعب گاز در میدان پارسی و 24 میلیون فوت مکعب در میدان پرنج به منظور نگهداشت فشار ستون نفت اجرا خواهد شد.

    میدان نفتی پارسی در منطقه دزفول جنوبی واقع شده و فاصله این میدان تا شهر اهواز 125 کیلومتر است. این میدان در سال 1343 کشف و بهره برداری از آن در سال 45 با تولید روزانه هفت هزار و 400 بشکه آغاز و تاکنون 89 حلقه چاه در آن حفاری شده است. میدان پرنج در بین میادین کرنج و پارسی و در امتداد شهر بهبهان قرار دارد.

    برچسب ها