عصر خودرو

حق شناس:

سفر به فرانسه و ایتالیا اعتبار بانک های ایرانی را افزایش داد

عصر بازار- بهترین راه ارائه تسهیلات و وام های بلند مدت است که از محل درآمد پروژه ها پرداخت می شود و این موضوع دولت را بدهکار نخواهد کرد.

سفر به فرانسه و ایتالیا اعتبار بانک های ایرانی را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، هادی حق شناس در خصوص سفر اخیر هیات دولت به همراه بخش خصوصی به اروپا اظهار داشت: دنیا هم اینک به یک دهکده جهانی تبدیل شده و بانک‌های خارجی از اعتبار یکدیگر استفاده می کنند.

    وی افزود: این سفر اعتبار بانک های ایرانی را نزد بانک های خارجی افزایش داد. این در حالی است که پیش از برجام هیچ بانکی برای ما " ال سی" و "سوئیفت "باز نمی کرد اما از این پس وضعیت ما تغییر کرده است.

    حق شناس در پاسخ به این پرسش که آیا دستاورد این سفر و امضای 20 سند همکاری با فرانسه و انعقاد تفاهم نامه با ایتالیا منجر به بدهی خارجی نخواهد شد؟ گفت: در دنیای امروز هیچ کشوری معامله نقدی ندارد و غالبا بر اساس یوزانس و فاینانس و یا با گرفتن کالا و تسهیلات معامله می‌شود. هم اینک نیز  هواپیما از فرانسه خریداری شده است تا مورد استفاده مردم قرار گیرد و مبلغ آن نیز پرداخت خواهد شد .

    وی گفت: ما سالها است در خصوص نوسازی ناوگان هوایی مان با مشکل مواجه هستیم و درآمد بخش ایرلاین ها و خطوط هوایی به گونه ای هست که بتوانیم پول هواپیماهای خریداری شده را پرداخت کنیم. خرید این تعداد هواپیما از فرانسه یک معامله برد برد است و زیان ده نخواهد بود.

    وی افزود: یکی از موضوعاتی که 100 درصد توجیه اقتصادی به همراه دارد موضوع خرید ایرلاین هاست .

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بهترین راه ارائه تسهیلات و وام های بلند مدت است که از محل درآمد پروژه ها پرداخت می شود و این موضوع دولت را بدهکار نخواهد کرد، این در حالی است که در معاملاتی که کالاهای نهایی دریافت نمی شود اما اقساط آن آغاز می شود و یا پول نقدی برای پروژه ای دریافت می شود و پروژه به اتمام نمی رسد مشکل بوجود می آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها