عصر خودرو

طی هفته گذشته رقم خورد؛

۷۴ درصد بازار آتی سکه در اختیار سررسید شهریور۹۵

عصر بازار- حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۷۸ هزار و ۹۰۹ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷ هزار میلیارد و ۶۳۷ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که دو هفته اخیر حجم معاملات آتی سکه به ۶۷ هزار و ۵۱۳ قرار داد بود که این نشان از رشد ۱۶ درصدی حجم معاملات دارد.

۷۴ درصد بازار آتی سکه در اختیار سررسید شهریور۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 62 هزار و 568 قرارداد به معاملات تحویل شهریور سال آینده اختصاص داشت تا این سررسید 74 درصد معاملات بازار را در اختیار بگیرد؛ ارزش این سررسید نیز به بیش از شش هزار میلیارد و 73 میلیون ریال رسید. این در شرایطی است که سررسید تیر ماه سال 95 با حجم 10 هزار و 477 قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت با 3 هزار و 746 قرارداد به ارزش 357 میلیارد ریال اختصاص یافت. در پایان نیز قرارداد تحویل اسفند نیز با 2هزار و 118 قرارداد به ارزش بیش 200 میلیارد ریال در چایگاه چهارم معاملات قرار گرفت.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان می دهد که بهای سکه در سررسیدهای مختلف به غیر از سر رسید نزدیک تر با کاهش روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اسفند با قیمت 957 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/15 درصدی را در روز پنجشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 961 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/39 درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 972 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0/2 درصدی نسبت به روز چهارشنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز سکه سر رسید شهریور ماه با کاهش 0/5 با قیمت 979 هزار تومان معامله شد.

    از سویی قیمت سکه نقدی طی روز پنج شنبه گذشته واکنشی نسبت متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، نشان نداد و روند ثابتی را تجربه کرد؛ به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 948 هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت 479 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 259 و سکه یک گرمی با نرخ 172 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    نوسانات مربوط به شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی به خصوص چین و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

    البته این در شرایطی است که بر اساس گفته کارشناسان احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به کمتر از 20 درصد رسیده که این مساله می تواند در نهایت به نفع قیمت طلا در بازارهای جهانی و بهای سکه در بازار نقدی باشد.

    همچنین براساس پیش بینی تحلیلگران قیمت طلا در روزهای آینده بین سطح حمایتی 1100 تا سطح مقاومتی 1150 دلار در نوسان خواهد بود که این مسئله نوسانات بهای سکه را طی هفته جاری نوید می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها