عصر خودرو

در دی‌ ماه سال جاری ثبت شد;

گوجه‌فرنگی و پیاز؛ دارای بیش‌ترین کاهش و افزایش قیمت

عصر بازار-طبق اعلام مرکز آمار، از ۲۴ قلم خوراکی که تغییرات قیمت آن‌ها منتشر شده، قیمت محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز در دی‌ماه سال جاری نسبت به آذرماه، به ترتیب ۲۳.۱ درصد کاهش و ۲۴.۴ درصد افزایش داشته‌اند.

گوجه‌فرنگی و پیاز؛ دارای بیش‌ترین کاهش و افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در دی‌ماه سال جاری، اقلام خوراکی همچون خیار به میزان (١۰.۰ درصد) و پرتقال محصول داخل نیز، معادل (٦.٩ درصد)‌ نسبت به ماه گذشته، کاهش قیمت داشته‌اند.

    علاوه بر این، بر اساس نتایج به دست آمده در دی ماه ١٣٩٨، اقلامی همچون پیاز (٢٤,٤ درصد)، موز معادل (٩.٤ درصد) و عدس نیز، به میزان (٣.٤ درصد) نسبت به ماه قبل افزایش قیمت داشته‌­اند؛ گفتنی است که در این بین پیاز با 24.4 درصد، بیش‌ترین افزایش قیمت را داشته است.

    پنیر ایرانی، دارای کمترین کاهش قیمت در دی‌ماه

    گفتنی است که از بین این 24 اقلام خوراکی، تنها 11 مورد با کاهش قیمت در دی ماه سال جاری نسبت به آذرماه مواجه بوده‌اند که این موارد شامل برنج خارجی درجه یک، گوشت گوسفندی، گوشت گاو یا گوساله، مرغ ماشینی، پنیر ایرانی پاستوریزه، روغن مایع، پرتقال محصول داخل، گوجه فرنگی، خیار، رب گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی می‌شوند و در این بین، پنیر ایرانی با 0.3 درصد کمترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داده است.

    همچنین، قند با قیمت کیلویی 74 هزار و 180 ریال در آذرماه و 74 هزار و 189 ریال در دی‌ماه، کمترین افزایش قیمت را داشته است.

    علاوه بر این، قیمت محصولاتی همچون شیر پاستوریزه، ماست پاستوریزه و کره پاستوریزه در دی‌ماه به ترتیب معادل 0.6، 0.4، 0.1 نسبت به آذرماه سال جاری افزایش قیمت داشته‌اند؛ به طوری که این سه اقلام خوراکی به ترتیب به قیمت 60 هزار و 850، 77 هزار و 299 و 46 هزار و 563 ریال در بازار عرضه شده‌اند.

    در این میان اقلامی همچون تخم‌مرغ ماشینی، برنج ایرانی درجه یک، سیب درختی زرد، لوبیا چیتی، شکر و چای خارجی بسته‌ای به ترتیب 1.5، 0.3، 1.0، 1.7، 0.6 و 0.7 درصد در دی‌ماه نسبت به آذرماه سال جاری افزایش قیمت داشته‌اند.

    برچسب ها