عصر خودرو

یک تحلیل‌گر تکنیکال در گفتگو با عصر بازار

روند فعلی بازار قابل اعتماد نیست

عصر بازار: تحلیل‌گر تکنیکال بورس با توجه به شرایط کنونی بازار معتقد است: بازار قابل اعتماد نیست و از خریدهای انجام شده در روزهای اخیر می‌توان دریافت که بازار خطرناک و روند هنوز درست نشده است و اکنون بازار یکسره و شارپی در حال بالا رفتن است.

روند فعلی بازار قابل اعتماد نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    شکور علیشاهی در گفتگو با خبرنگار عصربازار به صعود امروز شاخص اشاره و افزود: حدود 75 درصد بازار را دو سهم مثبت کردند و در واقع بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند. این نکته بیانگر این است که کلیت بازار منفی بوده اما محاسبه شاخص کل سبب شده این دو سهم بازار را مثبت کنند.
    وی در خصوص سهام خودرو‌یی‌ها نیز بیان کرد: الان برای خودرویی ها صف فروش تشکیل شده و این موضوع به دلیل این است که سهام این گروه رشد و تاثیر اخبار خوش بر این سهام نمود کرده است. به ایند ترتیب الان صف برای فروش تشکیل می‌شود.
    این تحلیل‌گر تکنیکال بورس گفت: باید دید پول‌هایی که پس از اعلام رفع تحریم‌ها به بورس وارد شده است، آیا قرار است پس از مدت کوتاهی از بازار خارج شوند یا در بورس بماند. به نظر می‌رسد این پول‌ها پس از نوسان‌گیری از بازار خارج می‌شود. اگر پول‌ها خارج شود، قطعا صعود بازار ادامه نخواهد داشت.
    علیشاهی با بیان اینکه بازار در شرایط کنونی قابل اعتماد نیست اظهار کرد: از خریدهای انجام شده در روزهای اخیر می‌توان دریافت که بازار خطرناک است و روند هنوز درست نشده است. در واقع روند بازار باید نزولی و صعودی باشد. اما اکنون بازار یکسره و شارپی در حال بالا رفتن است.
    وی در تحلیل تکنیکال بازار نیز بیان کرد: اگر شاخص افزایش یابد و به 72 تا 75 هزار واحد برسد، سطح مقاومت بزرگ و قوی در این محدوده وجود دارد و در افزایش بیشتر دچار مشکل می شود. به این ترتیب تنها در صورت رخداد یک رویداد اقتصادی ویژه یا انبساطی شدن سیاست‌های اقتصادی دولت احتمال افزایش شاخص بیشتر از این میزان وجود دارد.
    به گفته این فعال بازار، در صورتی که شاخص نزول کند هم روی 68 هزار و 70 هزار حمایت وجود دارد. همچنین با در نظر گرفتن انتظارات بیشتر قیمت‌های سهام منطقی است و حباب ندارد.

    برچسب ها