عصر خودرو

فرصت سوزی سفارت انگلیس دلیل لغو کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی ایران

عصر بازار- درحالی که به نظر می آمد همه چیز برای رونمایی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در لندن آماده است و حتی سخنرانان مراسم نیز مشخص شده بودند اما دیروز خبر رسید که این نشست لغو شده است.

فرصت سوزی سفارت انگلیس دلیل لغو کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایران آنلاین،  علی کاردر، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران ضمن اعلام این خبر با صراحت گفت که اهمال سفارت انگلیس در صدور ویزا موجب لغو این برنامه شده است. کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی ایران پیش از این نیز چند بار به تعویق افتاده بود
    مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی نفت در گفت و گویی که با صدا داشته است، با نگاه انتقادی می گوید: وقتی سفارت انگلیس مسئله ویزای ایرانیان شرکت کننده در این کنفرانس ار حل نکند لازم نیست لندن، میزبان چنین کنفرانس مهمی باشد.
    گفتنی است که از فردای اجرای برجام و لغو تحریم ها، انبوه سرمایه گذاران حوزه انرژی در انتظار رونمایی قراردادهای جدید نفتی ایران هستند. پیش از این پایگاه اطلاع رسانی گروه CWC، برگزارکننده همایش و کنفرانس های حوزه انرژی اعلام کرده بود: کنفرانس نفت و گاز ایران ٢٣ تا ٢٥ فوریه ٢۰١٥ (چهارم تا ششم اسفندماه ١٣٩٣) در هتل ماریوت لندن برگزار خواهد شد براساس گزارش این  پایگاه اطلاع رسانی، این کنفرانس قرار بود به شکل  سه روزه شامل یک کارگاه یک روزه با تمرکز بر درک تغییرهای قراردادهای نفت و گاز ایران و یک نشست دو روزه ‌شود که این فرصت را در اختیار شرکت‌کنندگان بگذارد نظر مقامهای ارشد صنعت نفت ایران را بشنوند و قراردادهایی را برای دوران بعد از تحریم ایران آماده کنند.
    رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، علی ماجدی، معاون پیشین وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی و سفیر کنونی ایران در آلمان، سید مهدی حسینی، رییس کمیته بازبینی قراردادهای نفتی ایران و علی کاردر، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران قرار بود از سخنرانان اصلی این کنفرانس باشند.
    همچنین مواردی از قبیل "عصر جدید فرصتها: بندهای جدید، پروژه های جدید" ، بررسی پتانسیل عظیم ذخایر ایران، درک چارچوبهای جدید قراردادی ایران، برنامه‌ها، پروژه ها و فرصتها در بخش بالادستی نفت و گاز و عوامل پیشران بازار گاز از موضوعاتی بود که قرار بود در این کنفرانس درباره آنها بحث و بررسی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها