عصر خودرو

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا:

جزئیات قراردادهای جدید ایران و ایتالیا

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با اشاره به جزئیات قراردادهای جدید ایران و ایتالیا گفت:شرکت‌های ایتالیایی پالایشگاه‌های ایران رابهینه سازی می‌کنند.

جزئیات قراردادهای جدید ایران و ایتالیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تنها یک هفته پس از لغو تحریم‌ها در اقدامی کم‌سابقه یکصد نفر از بازرگانان بخش خصوصی رئیس‌جمهور کشورمان را در سفر به ایتالیا و فرانسه همراهی کردند و این امر سبب شد تا بخش خصوصی ایران و ایتالیا بتوانند با حمایت دولت مذاکرات جدی‌تری را برای آغاز همکاری‌های مشترک دنبال کنند.

    احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، از جزئیات برخی از این قراردادها و جایگاه ایتالیا در اتحادیه اروپا می‌گوید و اینکه ایتالیا جزو چهار کشور صنعتی اروپا به‌ویژه در حوزه ماشین‌آلات مکانیکی، محصولات فلزی و تجهیزات خودرو محسوب می‌شود.

    وی افزود: در اتحادیه اروپا 20 درصد ساخت ماشین‌آلات در اختیار ایتالیایی‌هاست و 40 هزار نفر در رشته ماشین‌آلات و 950 هزار نفر در زمینه محصولات فلزی کار می‌کنند. در عین حال بازار بزرگ روسیه و آمریکای جنوبی در این حوزه در اختیار ایتالیاست.

    رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، به یکی از قراردادها که در ایتالیا در حوزه پوشش بیمه‌ای بسته شده، اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه‌ای «ساچه» در سفر خود به ایران به توافقاتی رسیده بود و قرار بود تا 5 میلیون یورو قراردادهای ایران را پوشش بیمه‌ای دهد، اما در سفر رئیس‌جمهور سطح مذاکرات به جایی رسید که «ساچه» عملاً خرید 114 فروند ایرباس ایران را هم پوشش داد.

    به گفته پورفلاح در این سفر 14 قرارداد به ارزش 18 میلیارد دلار با بخش دولتی ایران و 3 قرارداد به ارزش 3 میلیارد دلار با بخش خصوصی به امضا رسید.

    قرارداد 2 میلیارد دلاری بین ایمیدرو و دنیلی ایتالیا

    وی به جزئیات یکی از قراردادهایی که در حوزه معادن به امضا رسیده، اشاره کرد و گفت: قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار بین سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) با شرکت معدنی ایتالیا با نام دنیلی به امضا رسید و قرار است شرکتی با نام پرشین متالیک به‌عنوان یک شرکت مادر تخصصی در چابهار تأسیس شود که 40 درصد سرمایه‌گذاری مشترک آن برعهده ایمیدرو و 60 درصد بر عهده طرف ایتالیایی است. همچنین قرار است دو طرف در حوزه طراحی، مهندسی و آموزشی با یکدیگر همکاری مشترکی داشته باشند.

    همکاری مشترک ایران و ایتالیا در ساخت دارو/ 30درصد ظرفیت صادراتی است

    ساخت دارو یکی دیگر از سرفصل‌های مهم سفر طرف ایرانی به ایتالیا بوده و به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، طی قراردادی قرار است یک سری از داروها که به‌طور مشخص و با برند بین‌المللی پیش از این در ایتالیا تولید می‌شده است، در ایران تولید شود و 30 درصد از محصول نهایی از ایران صادر شود.

    قرارداد شرکت ایتالیایی برای بهینه سازی پالایشگاه‌ها

    پورفلاح همچنین به سند تفاهم همکاری در حوزه خطوط نفت و گاز با طرف ایتالیایی اشاره کرد و تصریح کرد: قراردادی با شرکت سایپم ایتالیا منعقد شد که قرار است در زمینه خطوط نفت و گاز و بالا بردن راندمان پالایشگاه‌های تبریز و شیراز و همچنین توسعه میدان گازی ـ نفتی پارسیان، ایتالیایی‌ها وارد عمل شوند.

    وی سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه را به ایتالیا نقطه عطفی در روابط دو کشور عنوان کرد و افزود: در این سفر با چراغ سبز و استقبال بالای طرف ایتالیایی روبه‌رو شدیم، اگرچه در دوران تحریم نیز ایتالیا سعی کرده بود روابط خود را با ایران حفظ کند، این برای نخستین بار بود که بخش خصوصی توانست ملاقات‌های رودررویی را با طرف خارجی داشته و حضور پررنگ و غیرنمایشی را بازی کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها