عصر خودرو

برخوردار عنوان کرد

سرمایه‌گذاری خارجی اجرایی شد

عصر بازار- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن ارزیابی حضور هیاتی از بخش خصوصی در سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه عنوان کرد که در حال حاضر می‌توان گفت سرمایه‌گذاری خارجی اجرایی شده است.

سرمایه‌گذاری خارجی اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد حسین برخوردار درباره حضور بخش خصوصی در سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه و نتایج آن برای بخش خصوصی‌ گفت: با این حضور فصل جدیدی برای بخش خصوص ایران آغاز شده است. این اولین باری است که بخش خصوصی همراه با دولت در چنین سفری حضور پیدا یافته و نظرات خود را اعلام کرده است.

    وی افزود: در جریان این سفر، بخش خصوصی موفق شد با ایتالیا سه میلیون یورو قرارداد امضا کند که بسیار جای خوشحالی دارد. البته این روند باید خیلی پیش‌تر اتفاق می‌افتاد اما به دلیل تحریم‌های ناعادلانه، بخش خصوصی نتوانسته بود قدرت اقتصادی خود را به دولت اثبات کند.

    مدیرعامل شرکت ملی دخانیات ادامه داد: دولت فعلی این شانس را به بخش خصوصی داده است و در این روند بخش خصوصی موفق شد نخستین گام را به شکل مطلوبی بردارد و با دو کشوری وارد همکاری شود که هم دارای تکنولوژی هستند و اینکه قصد دارند وارد سرمایه‌گذاری مشترک شوند.

    برخوردار تصریح کرد: تاکنون بیشتر رفت و آمد هیات‌های اقتصادی خارجی به بررسی قوانین، قدرت شرکت‌ها و ثبات اقتصادی ما می گذشت اما اکنون می‌توان گفت سرمایه‌گذاری خارجی عملی شده است. امروز دنیا متوجه شده تنها کشوری که در منطقه ثبات دارد و برای سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است، ایران است؛ برای همین به معنی واقعی آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند. ‌

    رییس سابق مجمع عالی واردات اضافه کرد: البته باید توجه کنیم که سرمایه‌گذاری خارجی مدتی زمان می‌برد و نمی‌توان انتظار داشت که بلافاصله پس از سرمایه‌گذاری خارجی، بیکاری کاهش یابد اما مطئنا در تولید ناخالص ملی ما تاثیرت مثبت می‌گذارد و بعد از گذشت حدود شش ماه می‌توان سایر نتایج مطلوب آن را مشاهده کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها