عصر خودرو

سمات ، کانون توجه سرمایه گذاران خارجی بورس

عصر بازار- شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهاداروتسویه وجوه (سمات)در کانون توجه سرمایه گذاران خارجی است.

سمات ، کانون توجه سرمایه گذاران خارجی بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات ، دکتر محمدرضا محسنی در مراسم سالگرد تاسیس شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود : فصل نوینی در اقتصاد ایران آغاز شده است به طوریکه بازار سرمایه می تواند نقش آفرینی بیشتری در اقتصاد ملی ایفا کند.

    وی با بیان اینکه سمات سال آینده میزبان نخستین اجلاس جهانی بازارسرمایه ایران و بیستمین مجمع عمومی نهادهای ثبت، سپرده‌گذاری و تسویه و پایاپای آسیا - اقیانوسیه (ACG 20)خواهد بود، تصریح کرد : همکاری های خوبی با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور اسلامی (D8 ) شده است تا پیشنهاد راه اندازی نخستین صندوق سرمایه گذاری اسلامی سال آینده درحاشیه برگزاری اجلاس روسای جمهوری D8 در تهران مطرح شود و بازار سرمایه ایران نقش فعال تری را در این حوزه انجام دهد.

    محسنی با بیان اینکه تکاپوی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه ایران افزایش یافته است، اظهار داشت : سمات به کانون توجه سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است و گروه های مختلفی در ماه های اخیر در این شرکت حضور یافتند و با نحوه ورود به بازار سرمایه ایران آشنا شدند.

    مدیر عامل شرکت سپرده گذاری از صدور 17 کد سهامدار خارجی در دی 94 خبر داد ، افزود : 8 سهامدار حقیقی از کشورهای انگلیس، روسیه، لبنان، ایتالیا، هند، پاکستان و افغانستان (دو نفر) و 9 سرمایه گذار حقوقی در ماه گذشته با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی خود را در بازار سرمایه ایران دریافت کردند.

    وی تصریح کرد : از ابتدای امسال تا پایان دی 184 کد برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است تا کدهای سرمایه گذاران خارجی بازار سرمایه به رقم 521 کد برسد.

    محسنی به خدمات متنوع شرکت سپرده گذاری مرکزی به ذینفعان بازار سرمایه نیز اشاره کرد و گفت : این شرکت با تقویت زیرساخت های الکترونیک و ارائه خدمات مطلوب تر جایگاه خود را در این بازار ارتقاء خواهد داد.

    مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطرنشان کرد : مطالبات ارکان مختلف بازار سرمایه به ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار از سمات افزایش یافته است و در همین رابطه قصد داریم با بازنگری در چارت سازمانی و چابک سازی در برخی از بخش ها،  انتظارات آنها را برآورده کنیم.
    در حال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی و افغانستان فعال هستند.

    در این فهرست نام 32 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها