عصر خودرو

امروز در تالار پتروشیمی صورت گرفت؛

معاملات متعادل محصولات شیمیایی در بورس کالا

عصر بازار: معاملات محصولات شیمیایی امروز در آرامش دنبال شد، به طوری که اکثر کالاها با قیمت پایه معامله شدند.

معاملات متعادل محصولات شیمیایی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، امروز هم مانند هفته های گذشته جوش شیرین پتروشیمی شیراز جذاب ترین محصول بازار شیمیایی ها بود به طوریکه در مقابل عرضه 500 تنی این محصول، تقاضای 830 تنی خریداران شکل گرفت و قیمت پایه آن از یک هزار و 195 تومان به یک هزار و 328 تومان رسید.

    علی نمازی، کارشناس بازار شیمیایی در این باره گفت: با توجه به اینکه مصرف جوش شیرین معمولا در فصل گرما بالا می رود و محموله های وارداتی نیز کیفیت کالای داخلی را ندارند، خریداران از این کالا استقبال می کنند.

    البته در این روز کریستال ملامین پتروشیمی خراسان که در هفته های اخیر با افزایش تقاضا روبه رو می شد، به جمع کالاهایی پیوست که با قیمت پایه معامله می شوند، این کالا که عرضه آن300 تن بود، 110 تن تقاضا داشت و با قیمت پایه 3 هزار و 868 تومان خریداری شد. به گفته کارشناسان بازار، افزایش عرضه کریستال ملامین طی دو هفته اخیر از دلایل کاهش تقاضا برای آن است.

    در همین حال امروز دی اتیل هگزانول ودی اتیل آمین شازند، کربنات سدیم سبک و سنگین شیراز، زایلین مخلوط آف درجه یک بندرامام، اورتوزایلین برزویه، اوره صنعتی خراسان و شیراز، اوره گرانوله کرمانشاه، بنزن بوعلی سینا و اسیداستیک فن آورن با قیمت های پایه معامله شده و بخشی از عرضه آنها نیز وارد سیستم مچینگ شد.

    به گفته نمازی، بازار محصولات شیمیایی با توجه به کاربرد و ذخیره دشوار آنها از عرضه و تقاضای متعادلی برخوردار است و به نظر نمی رسد که با افزایش تقاضا در روزها و یا هفته های آتی روبه رو شود.

    برچسب ها