عصر خودرو

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

ارزآوری ۴۵۰ میلیون دلاری صادرات قیر برای ایران

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیر و آسفالت صادراتی از سوی ایران، توانسته در سال ۹۸ معادل ۴۵۰ میلیون دلار، ارزآوری برای کشور داشته باشد.

ارزآوری ۴۵۰ میلیون دلاری صادرات قیر برای ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، بهمن حسین زاده، گفت: ایران به عنوان یکی از 10 کشور برتر جهان در زمینه تولید قیر، این محصول را به 19 کشور جهان صادر می کند.

    وی با بیان اینکه در سال 98، صادرات قیر برای ایران 450 میلیون دلار ارزآوری داشته است، افزود: یازدهمین نمایشگاه قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته می تواند بر افزایش این میزان کمک کند؛ ضمن اینکه 125 شرکت ایرانی تا ششم بهمن،  آخرین دستاوردها و فناوری‌ها در حوزه راه و شهرسازی را در این قالب، در معرض دید مسئولان، علاقمندان و متخصصین این حوزه قرار می‌دهند.

    مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اعلام رشد 20 درصدی حضور تولیدکنندگان نسبت به دوره قبل، گفت: تمامی تولید کنندگان، صادرکنندگان بزرگ در حوزه قیر، قیرهای پلیمری،قیرهای اصلاح شده،تولید کنندگان پلنت کارخانجات قیر، آسفالت،عایق ها، خطوط بسته بندی و تجهیزات مربوطه در این نمایشگاه حضور دارند؛ ضمن اینکه ماشین آلات راهسازی مدرن نمایش داده شده در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات وابسته با بومی سازی دانش فنی با قیمتهای بسیار پایین تر از نمونه خارجی این ماشین آلات در داخل کشور ساخته شده اند.

    حسین زاده همچنین به حضور شرکتهای دانش بنیان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: این شرکت ها موجب شده اند که فرایندهای برش ،تخریب ،نخاله برداری در آسفالت منجر به کاهش مصرف قیرو آسفالت تا میزان 60 درصد کاهش هزینه های ترمیم را تجربه کنند.

    وی در پایان در مورد شرکت استارت آپ هایی در زمینه نفوذپذیری قیر ،اندازه گیری نقطه نرمی قیر و نقطه اشتعال در این نمایشگاه اعلام کرد: این استارت آپ ها پروژه های زیادی با مشارکت دانشگاه های صنعتی شریف و امیرکبیر آماده کرده اند که می‌تواند به روند اجرای پروژه های راهسازی و عمرانی بسیار کمک کند. همچنین استارت آپ های دیگری نیز در این رویداد حصور دارند که با تکیه بر فن آوری نانو در اجرای آسفالت و چسب آسفالت جهت جلوگیری از بازسازی کامل جاده ها بر پایه کاهش هزینه ها و سهولت در اجرا اقدام کرده اند.

    برچسب ها