عصر خودرو

افزایش ۴۷۳ هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «فارس»

عصر بازار- شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه از رشد ۴۷۳هزار و ۹۹۶میلیارد ریالی پرتفوی بورسی خبر داد.

افزایش ۴۷۳ هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «فارس»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره ای 6ماهه سود هرسهم را 154ریال اعلام کرد که نسبت به گزارش 3ماهه 90درصد افزایش یافته است.

    «فارس» در این گزارش سود عملیاتی را 14هزار و 720میلیارد ریال، سود خالص را 14 هزار و 112میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره را 112هزار و 715میلیارد ریال اعلام کرده است.

    این شرکت در دوره 6ماهه منتهی به 30آذر1398 با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اعلام کرده است که پرتفوی بورسی با رشد 473هزار و 996میلیارد و 535میلیون ریال همراه شده است. همچنین در این پرتفوی بهای تمام شده با رشد 9هزار و 891 میلیارد ریالی به 49هزار و 79میلیارد ریال رسید. علاوه بر این ارزش بازار «فارس» با افزایش 193هزار و 248میلیارد ریالی به مبلغ 523هزار و 76میلیارد ریال بالغ شده است.

    شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این پرتفوی کل مبلغ سهام واگذار شده را 17هزار و 876میلیارد ریال منتشر کرده است که سود این واگذاری به 13هزار و 886میلیارد ریال رسید. از سوی دیگر کل مبلغ سهام خریداری شده در بورس به 10هزار و 188میلیارد ریال بالغ شد.

    «فارس» در این گزارش به تشریح اهداف خود در خصوص ترکیب پرتفوی پرداخته است و اعلام کرد که به دنبال جلب مشارکت‎های مردمی از طریق عرضه سهام شرکت‎های زیرمجموعه پذیرفته شده و قابل پذیرش در بورس اوراق بهادار تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های در دست اقدام است و همچنین اصلاح ساختار مالی شرکت ها از طریق افزایش سرمایه را در دستور کار دارد.

    لازم به ذکر است؛ این شرکت در راستای اصلاح ساختار مالی قصد دارد در برخی از شرکت های زیرمجموعه و شرکت اصلی از جمله افزایش سرمایه، مطالعه و اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری با هدف خلق ارزش افزوده را عملیاتی کند.

    برچسب ها