عصر خودرو

اعلام زمان دقیق عرضه اولیه مراحل جدید اسناد خزانه اسلامی در ۴ نماد

عصر بازار- معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از اعلام زمان دقیق عرضه اولیه مراحل ۲ تا ۵ اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت: این اسناد در ۴ نماد جدید با سررسیدهای متفاوت گشایش می یابند.

اعلام زمان دقیق عرضه اولیه مراحل جدید اسناد خزانه اسلامی در ۴ نماد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری فرابورس ایران؛ بهنام محسنی با اشاره به پذیرش مراحل 2 تا 5اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین فرابورس گفت: این اقدام پس از 4 ماه معامله مرحله نخست این اسناد در فرابورس صورت می گیرد.
    وی تصریح کرد: پس از عرضه اولیه مرحله نخست اسناد خزانه اسلامی، شاهد استقبال پیمانکاران و افراد حقیقی برای انجام معامله در این بازار بودیم به طوری که ارزش معاملات هر روز در حال افزایش است و در یک روز هفته گذشته به بالاترین حد خود یعنی 17 میلیارد تومان رسید.
    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس درباره زمان عرضه اولیه گفت: نمادهای اخزا 3، 4 و 5 در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه گشایش می یابد و عرضه اولیه در نماد'اخزا 2' روز 17 بهمن انجام می شود.
    وی حجم هر عرضه اولیه را 10 میلیون ورق 100 هزار تومانی و حداقل حجم هر سفارش را یک ورق عنوان کرد و افزود: با توجه به زمان انتشار این اسناد در 4 روز مختلف؛ در روزهای 21 شهریور، 21 مهر، 21 آبان و 9 آذر سال 95 سررسید می شوند.
    وی با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های کارگزاری و تامین سرمایه می توانند در عرضه اولیه مشارکت داشته باشند، افزود: مبلغ اسمی این اسناد در سررسید از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار به حساب آخرین دارنده آن واریز می شود.
    به گفته این مقام مسئول، سرمایه گذاری همه صندوق های سرمایه گذاری در این اسناد با رعایت مفاد اساسنامه و امیدنامه و بدون نیاز به برگزاری مجمع قابل انجام است و معاملات ثانویه اسناد نیز پس از عرضه اولیه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.
    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ناشر این اسناد را وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت معرفی کرد و گفت: با توجه به عزم جدی دولت برای پرداخت بدهی پیمانکاران، جای نگرانی از انجام نشدن تعهدات وجود ندارد.
    وی ابراز امیدواری کرد که با اضافه شدن 4 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به بازار شاهد رونق بیش از پیش معاملات و توسعه بازار بدهی در فرابورس ایران باشیم.
    همچنی؛ آن دسته از پیمانکاران وزارت نیرو و راه و شهرسازی که اسناد خزانه اسلامی به آنها اختصاص یافته است، می توانند در اسرع وقت برای اخذ کد سهامداری به یکی از کارگزاری های عضو فرابورس سراسر کشور مراجعه کنند تا قابلیت معامله اسناد برای آنها فراهم شود البته مبلغ اسمی اسناد در سررسید به افرادی تعلق می کیرد که کد سهامداری داشته باشند.
    اسناد خزانه اسلامی، ابزاری مناسب برای سرمایه گذاری و سیاست های پولی و مالی بانک مرکزی است و این بانک در مواقعی که نیاز به سیاست انقباضی و انبساط پولی دارد، می تواند از طریق خرید و فروش اسناد این سیاست را اجرایی کند ضمن اینکه اسناد خزانه اسلامی معیار سنجشی برای بازدهی سایر ابزارهای مالی است و قابلیت های بسیاری در مقایسه با اوراق قرضه دارد.

    برچسب ها