عصر خودرو

مشکل نفت آمریکا حل شد

عصر بازار- صادرات نفت خام آمریکا از کورپس کریستی تگزاس با توسعه سریع‌تر از حد انتظار زیرساختهای مربوطه، در هفته‌های اخیر به رکورد بالایی صعود کرده و اغلب از هابهایی مانند هیوستون و بومونت تگزاس پیشی گرفته است.

مشکل نفت آمریکا حل شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت کلیپردیتا در گزارشی اعلام کرد توسعه زیرساخت در کورپس کریستی کمک کرد صادرات نفت خام در اواخر دسامبر به رکورد هفتگی 1.59 میلیون بشکه در روز صعود کند که بیش از دو برابر میانگین هشت ماه نخست سال میلادی گذشته و بالاتر از رکورد 1.36 میلیون بشکه در روز هیوستون در سال 2019 بود.

    این میزان چشمگیر صادرات نشان می‌دهد که نگرانیها نسبت به محدودیتهایی که مانع صادرات نفت آمریکا خواهند شد، محقق نشده است.

    جان زانر، استراتژیست ارشد در شرکت "آپلیفت انرژی استراتژی" دراین باره گفت: آمار صادرات حیرت انگیز است و در آن زمان، حجم صادرات کورپس بر مبنای هفتگی، بیش از نیمی از کل صادرات آمریکا را تشکیل داد.

    طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین چهار هفته‌ای صادرات نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 27 دسامبر به رکورد 3.72 میلیون بشکه در روز رسید.

    تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که محدودیتهای نفت در منطقه پرمیان باسین به سوی منطقه گلف کاست تغییر جهت پیدا کند زیرا در سال میلادی گذشته سه خط لوله جدید گشوده شدند. انتظار می‌رفت جریان جدید نفت از بزرگترین میدان نفتی آمریکا با ظرفیت صادرات در کورپس کریستی برابری نکرده و قیمتهای منطقه‌ای را تحت فشار منفی قرار دهد.

    اما طبق گزارش شرکت اطلاعات بازار "جن اسکیپ"، پس از افزوده شدن دو میلیون بشکه در روز ظرفیت خط لوله و پنج میلیون بشکه در روز ظرفیت مخازن نگهداری نفت در کورپس کریستی، جریان جدید نفت خام جذب شد.

    تحلیلگران انتظار دارند جریان نفت رشد بیشتری پیدا کند زیرا سه خط لوله جدید از منطقه پرمیان باسین به منطقه گلف کاست آمریکا در نیمه اول سال 2020 فعالیت کامل‌شان را آغاز می‌کنند. این خطوط متعلق به شرکتهای اپیک میداستریم، شرکت خط لوله آمریکا (PAAP) و فیلیپ 66 پارتنرز هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، حدود 18 میلیون بشکه در روز ظرفیت نگهداری نفت در منطقه کورپس کریستی در هفته منتهی به سوم ژانویه در دست ساخت بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو