عصر خودرو

جمهوری آذربایجان حفاری اکتشافی در یک میدان جدید انرژی در خزر را آغاز کرد

عصر بازار- جمهوری آذربایجان در همکاری با شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) حفر نخستین چاه اکتشافی در میدان جدید انرژی «شفق - آسمان» در دریای خزر را آغاز کرد .

جمهوری آذربایجان حفاری اکتشافی در یک میدان جدید انرژی در خزر را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، کارهای حفاری اکتشافی در این میدان انرژی از سوی شرکت حفاری «کاسپین»" Caspian Drilling Company " وابسته به سوکار اجرا می شود .

    بر اساس توافقنامه امضا شده میان سوکار و  بی پی هر دو  شرکت سهم 50 درصد در طرح  توسعه  این میدان را بر عهده دارند .

    برنامه ریزی شده است حفاری اکتشافی در نخستین چاه این میدان انرژی  تا عمق هفت هزار متر اجرا شود و این کارها به مدت 9 ماه ادامه خواهد یافت .

    بنا به این گزارش ، قبل از آغاز حفاری اکتشافی در میدان انرژی «شفق – آسمان» ، اکتشافات زمین شناسی شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان در همکاری با بریتیش پترولیوم اجرا شده است.

    «رونق عبدالله اف» رییس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار) گفت: عمده کارهای خدماتی از جمله نصب سکوهای انرژی و امور حفاری از سوی شرکت های خدماتی جمهوری آذربایجان اجرا  خواهد شد .

    «گاری جئونس مسوول دفتر نمایندگی بریتیش پترولیوم در جمهوری آذربایجان گفت که «شفق -  آسمان»  از ظرفیت های انرژی بزرگی برخوردار است و در صورت موفقیت آمیز بودن حفاری اکتشافی، ذخایر قابل توجه گاز طبیعی در این میدان انرژی کشف می شود .

    میدان انرژی «شفق –آسمان»  در 125 کیلومتری جنوب –شرق باکو در دریای خزر و در 60 کیلومتری بزرگترین میدان گازی «شاهدنیز» واقع  و شامل 1100 کیلومتر مربع  مساحت و عمق آب دریا در این میدان 650 الی 800 متر است.

    برچسب ها