عصر خودرو

۸ هزار میلیارد ریال مالیات در آذربایجان‌غربی وصول شد

عصر بازار- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: هشت هزار میلیارد ریال مالیات طی ۹ ماهه نخست امسال از مودیان این استان وصول شد.

۸ هزار میلیارد ریال مالیات در آذربایجان‌غربی وصول شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسن کوماسی روز پنج‌شنبه با بیان اینکه این میزان، 93 درصد کل مالیات پیش‌بینی شده برای آذربایجان‌غربی است، اظهار داشت: با این احتساب هم‌اکنون هفت درصد نسبت به برنامه عقب هستیم که نیاز است شهروندان و فعالان اقتصادی استان در این راستا مشارکت و همکای لازم را داشته باشند.

    وی ادامه داد: در همین مدت 2 هزار و 200 میلیارد ریال نیز از محل ارزش افزوده در بین 2 هزار دهیاری و 46 شهرداری سراسر استان به صورت ماهانه توزیع شد که در جهت توسعه و آبادانی استان هزینه می‌شود.

    وی با بیان اینکه سیستم مالیات وابسته به صنعت و تولید است، اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی در جهت حمایت از تولید و صنعت کشور میزان بدی‌های مالیاتی را از 36 قسط به 60 قسط افزایش داده‌است تا بنگاه‌های اقتصادی با کمترین فشار نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند و همزمان چرخه تولید آنها نیز تداوم داشته باشد.

    مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سیستم امور مالیات در این استان صادرات‌محور است و بر این اساس هر واحد تولیدی که امکان صادرات را داشته باشد به صورت صددرصدی از پرداخت مالیات معاف خواهد شد که نمونه آن شرکت پتروشیمی مهاباد است که سالانه بالغ بر 800 میلیارد ریال از امور مالیاتی استرداد می‌گیرد.

    وی بیان کرد: همچنین کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی تازه‌تاسیس می‌توانند از معافیت 10 ساله برای فعالیت و شروع تولید خود استفاده کنند.

    «کوماسی» در خصوص میزان مشارکت پزشکان در استفاده از دستگاه کارتخوان نیز عنوان کرد: تاکنون دستگاه‌های کارتخوان در 60 درصد مطب‌های پزشکی این استان نصب شده که این میزان از میانگین کشوری حدود 10 درصد بالاتر است.

    وی ادامه داد: نصب کارتخوان با وجود مقاومت و مخالفت صورت‌گرفته در آذربایجان‌غربی محقق شده‌است و روند نصب آن همچنان ادامه دارد.

    وی تاکید کرد: صندوق مکانیزه فروش تنها یکی از ابزارها برای کنترل پرداخت مالیات بوده و ابزارهای دیگری هم در این زمینه وجود دارد تا همه مکلف به پرداخت مالیات شوند.

    مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قوانین مالیاتی باید برای همه صنوف‌ جامعه برابر باشد، اضافه کرد: 20 صنف و شغل دیگر نیز تا قبل از عید به استفاده از دستگاه کارتخوان و پرداخت مالیات به صورت شفاف ملزم می‌شود.

    کوماسی یادآور شد: در حال حاضر سازمان امور مالیاتی در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارد و باید با هم‌افزایی و کار تیمی در کنار مودیان مالیاتی برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده تلاش بیشتری داشته‌باشیم.

    مالیات، مهمترین شاخص درآمدی آذربایجان‌غربی است و بیش از 90 درصد سهم درآمد دولتی در استان را به خود اختصاص می‌دهد.

    در سال جاری، میزان مالیات پیش‌بینی شده در آذربایجان‌غربی به بیش از 10 هزار میلیارد ریال می‌رسد و امیدواری‌ها برای تحقق آن بسیار زیاد است.

    برچسب ها