عصر خودرو

قائم مقام وزیر صنعت:

۳۲ میلیارد دلار کالا از ایران صادر شد

عصر بازار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی می گوید: با وجود برخی مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در سال جاری ۳۲ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده است.

۳۲ میلیارد دلار کالا از ایران صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: همچنین در زمینه تولید کالا شاهد هفت تا 13درصد  رشد هستیم.

    وی با اشاره به کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان اظهارداشت: خوشبختانه هم اکنون 2 برابر نیاز کشور کالا در انبارها موجود است و از این نظر هیچ مشکلی در بازار  وجود ندارد.

    به اعتقاد مدرس خیابانی تولید کنندگان و صاحبان صنایع  و حرف در ایران موفق شده اند، تحریم ها را به فرصت تبدیل کنند و از آن بهره ببریم .

    وی با اشاره به ظرفیت تولید صنعت نساجی در ایران خصوصا در یزد گفت: واردات هزار و 600 قلم کالا به کشور ممنوع است که این امر در راستای حمایت از تولید کنندگان پوشاک است.

    مدرس خیابانی تاکید کرد که این وزارتخانه تلاش دارد با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کند.

    وی در ادامه با توجه به نیاز کشور به 80 میلیون مترمربع چادر مشکی تصریح کرد: هم اکنون در ایران 10 میلیون متر مربع تولید می شود ای وزارتخانه آمادگی دارد که از سرمایه گذاری در این مورد در یزد حمایت کند.

    وی پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی و پرداخت وام از تبصره 18 و معافیت را از جمله حمایت از سرمایه گذاری در زمینه تولید چادر مشکی در این استان اعلام کرد.

    همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدار بر  ایجاد شهرک های پوشاک در استان‌ها تاکید کرد و گفت: توسعه این صنعت موجب رونق اشتغال و رفع بیکاری می شود.

    آیت الله محمدرضا ناصری افزود: هم اکنون بسیاری از کشورها چون ترکیه و چین برای  صنایع پوشاک سرمایه گذاری کرده اند و اقتصاد آنها از رونق خوبی هم برخوردار است.

    وی اظهار داشت:صنعت پوشاک نه نیاز به سرمایه کلان دارد و به تکنولوژی چندانی بالایی هم  نیاز ندارد و با سرمایه های « خُرد» مردم نیز قابل راه اندازی است.
    رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: برای توسعه صنعت پوشاک در کشور، تنها نیاز به آموزش و همت و عزم جدی مردم و مسوولان داریم.

    وی تصریح کرد: اگر صنعت پوشاک توسعه پیدا کند، مشاغل چون کشت پنبه ، واحدهای ریسندگی و نساجی و دیگر کارگاه های مرتبط به آن احیا می شوند.
    وی گفت: البته توسعه صنعت پوشاک برای دلالان و واردکنندگان عمده خوشایند نیست و طبیعی است، اجازه ندهند این صنعت پا بگیرد اما همت والا نیاز است.
    ناصری افزود: راه اندازی صنعت پوشاک علاوه بر اشتغال در بخش مردان برای زنان هم ایجاد اشتغال می کند.
    وی افزود متاسفانه امروز بیشتر سرمایه گذاران در حوزه صنعت،  به دنبال سود بیشتر هستند بلکه  باید انصاف داشته  و به فکر مردم هم باشند.
    امام جمعه مرکز استان یزد خاطر نشان کرد:د سود بیشتر باید از تولید و فروش بیشتر به دست بیاید نه فروش گران‌تر.

    برنامه های یک روز قائم مقام وزیر صمت شرکت در کارگروه تنظیم بازار، بازدید از شرکت های صنایع لاستیک، کاشی عقیق و بازدید از یک کارگاه شیرینی پزی سنتی اعلام شد.

    نشست با فعالان اقتصادی صنایع کاشی و سرامیک  و شرکت در همایش ملی روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان از دیگر برنامه های مدرس خیابانی به یزد است.

    برچسب ها