عصر خودرو

در سال ۲۰۱۹

کسری بودجه فدرال آمریکا از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت

عصر بازار- داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می دهد کسری بودجه ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱ تریلیون دلار رسیده که این در ۷ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

کسری بودجه فدرال آمریکا از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، طبق داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا کسری بودجه ایالات‌متحده در سال 2019 به بیش از 1 تریلیون دلار رسیده که این در 7 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

    شکاف بین هزینه‌های دولت و درآمدهای آن به 1.02 تریلیون دلار رسید که 17.1 درصد از سال 2018 بیشتر است. هرچند افزایش کسری بودجه سال گذشته بیش از 10 درصد از افزایش آن در سال 2018 کمتر است و علت آن هم افزایش درآمدهای دولت به واسطه افزایش درآمدهای شرکتی می‌باشد.

    در سه ماه ابتدایی سال مالی 2020 که از اکتبر آغاز شده است، کسری بودجه آمریکا حدود 12 درصد از دوره زمانی مشابه سال مالی 2019 بیشتر شده و به 356.6 میلیارد دلار رسیده است. طبق داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، در 3 ماهه اول این شال مالی هم درآمدها و هم هزینه‌های دولتی افزایش یافته است. درآمد دولت 806.5 میلیارد دلار بوده، در حالی که هزینه‌های آن از 1.16 تریلیون دلار بالاتر رفته است.

    اگر با همین شتاب ادامه پیدا کند، کسری بودجه آمریکا در سال مالی 2020 هم از 1 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

    پیتر شیف از یوروپاسیفیک کپیتال می‌نویسد: این به معنای کسری بیش از 100 میلیارد دلاری در هر ماه است. اگر اقتصاد آمریکا واقعاً وضعیت خوبی داشت، کسری بودجه کمتر و کمتر می‌شد، نه اینکه افزایش پیدا کند.

    برچسب ها