عصر خودرو

مشکل تامین سوخت یارانه‌ای قایق‌های صیادی به‌زودی حل می‌شود

عصر بازار- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات از حل مشکل تامین سوخت یارانه‌ای قایق‌های صیادی خبر داد.

مشکل تامین سوخت یارانه‌ای قایق‌های صیادی به‌زودی حل می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پرویز محبی از تخصیص سهمیه سوخت کافی به قایق‌های صیادی خبر داد و گفت: جلسه‌ تخصصی درباره سوخت را با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و کارگروه تخصیص سوخت یارانه‌ای برگزار کردیم. آنها پذیرفتند سوختی که به صیاد تعلق می‌گیرد، کامل به صورت یارانه‌ای باشد. به همین جهت قرار شد که از طریق سامانه تجارت آسان این اقدام انجام شود.

    وی اضافه کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دنبال این هستند که فرآیندی را پیشنهاد دهیم تا آنها به صورت مصوب آن را به ما ابلاغ کنند. قرار بود در این چند روز ابلاغ شود تا صیادان از طریق سامانه ثبت‌نام کنند. بنابراین اگر این فرآیند پیشنهادی پذیرش و ابلاغ شود، صیادان از ابتدای ماه جاری مشکلی در زمینه تامین سوخت نخواهند داشت.

    سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات در پاسخ به اینکه چه میزان سوخت بایستی به قایق‌های صیادی تخصیص داده شود، اظهار کرد: 8 هزار فروند قایق صیادی مجوزدار داریم که سوخت بنزین استفاده می‌کنند و براساس برآوردها، 1400 لیتر در ماه حداکثر کارکرد آنها است که قرار است حدود همین میزان سوخت به قایق‌ها تعلق بگیرد.

    عصر روز گذشته (سه‌شنبه) پنل تخصصی "نمونه‌های ملی شیلات و آبزیان" با حضور رئیس سازمان شیلات، صیادان، پرورش‌دهندگان و نمایندگان برخی اتحادیه‌ها برگزار شد.

    برچسب ها