عصر خودرو

خط جدید کشتیرانی لازمه توسعه مراودات تجاری ایران و قطر است

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: رونق مراودات تجاری ایران و قطر بویژه در حوزه‏‌های صادرات و گردشگری نیاز مبرم به فعال شدن کشتی گراند فری در مسیر بوشهر- قطر دارد.

خط جدید کشتیرانی لازمه توسعه مراودات تجاری ایران و قطر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، خورشید گزدرازی افزود: باوجود اینکه برای رونق گردشگری ، کشتی کروز در بندر بوشهر مستقر شده اما سوخت یارانه‎ای برای این منظور تخصیص نیافته و این در حالی است که بیشترین درآمد در حوزه گردشگری است.

    وی بیان کرد: با توجه به اینکه در پیش بودن جام جهانی قطر این کشتی با ظرفیت 2 هزار نفر مسافر باید از هم اکنون در حوزه گردشگری ایران و قطر فعال شود.

    گزدرازی ادامه داد: اکنون سوخت موجود برای کشتی یاد شده هر لیتر 60 تا 70 هزار ریال است که با توجه به حجم سوختی که این کشتی مصرف می‎کند فعالیت آن در شرایط کنونی برای هیچکدام از صادرکنندکان و مسافران صرفه اقتصادی ندارد.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر  افزود: در این راستا پیشنهاد و راهکار لازم ارائه شده تا بتوانیم حتی کسانی که وارد قطر می‎شوند با توجه به مسافت 100 مایلی به ایران نیز سفر کنند.

    گزدرازی تاکید کرد: باتوجه به تحریم‌ها فعالیت در حوزه ‏های صادرات و گردشگری برای ایران حائز اهمیت ویژه‎ای است.

    وی یادآور شد: از سال 2017 با تحریم کشور قطر از سوی کشورهایی همچون عربستان، مصر و امارات ایران به عنوان نخستین کشور در آن برهه حساس با توجه به سابقه تجارت با قطری‏ها توانست حضور پرنگ تری در این کشور داشته باشد.

    گزدرازی ادامه داد: با گذر زمان بحث کنترل کیفیت و کمیت جایگاه ایران را برای صادرات به قطر تحت تاثیر قرار داده که اتاق بازرگانی ایران باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع کنند.

    وی گفت: قطر از لحاظ سرانه درآمد مصرف سرانه بسیاری بالایی دارد و همین موضوع منجر شده تا بیشتر دنبال کالاهای شیک و لوکس باشند.

    گزدرازی اظهارکرد: ایران باید از فرصت کنونی به نحو شایسته استفاده کند که در این رابطه از اتاق بازرگانی بوشهر پیشنهادهای خوبی ارائه شده است.

    وی گفت: بنادر جنوبی کشور و بویژه بندر بوشهر به عنوان هاب پورت شمال خلیج فارس برای حمل کالاهایی که از کشورهای اوراسیا  و سایر کشورها برای ترانزیت استفاده شود.

    گزدرازی اظهارکرد: در این رابطه نیاز است زیرساخت‏‌های صادراتی ایران به قطر در بندرهای بوشهر و دیر تقویت شود تا صادرات کالا با سرعت عمل بیشتری صورت گیرد که در این راستا توجه به تامین کشتی‏‌های کانتینربر یخچالی با هدف انجام صادرات با کیفیت حائز اهمیت ویژه‌ای است.

    وی تصریح کرد: برای صادرات به قطر کشورهایی همچون تونس ، پاکستان و ترکیه رقیب جدی ایران هستند که در این راستا نیاز است با تمرکز بیشتر برای تثبیت بازار کالاهای صادراتی ایران به قطر تلاش شود.

    کشتی گراند فری به عنوان شناور مسافری باری مسیر بوشهر – قطر اواخر خردادماه در اسکله شماره 3 بندر بوشهر پهلو گرفت.

    این کشتی دارای 144 متر طول، 26 متر عرض، 500 تخت در قالب 250 اتاق و یکهزار و 300 صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد.

    برچسب ها