عصر خودرو

فیوْز فرانسه با ایمیدرو تفاهم‌نامه آلومینیومی امضا کرد

عصر بازار- گروه فیوْز فرانسه از بزرگ ترین شرکت های صنعتی دنیا، با امضای تفاهمنامه ای با ایمیدرو، آماده سرمایه گذاری در ایجاد کارخانه تولید آند برای صنعت آلومینیوم شد.

فیوْز فرانسه با ایمیدرو تفاهم‌نامه آلومینیومی امضا کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، طبق سندی که بین رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیر عامل گروه فیوْز (FIVES) در حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر فرانسه و در میان اعضای بزرگ ترین اتحادیه کارآفرینی فرانسه با نام مِدف(MEDEF) به امضا رسید، این غول صنایع بزرگ، برای اجرای طرح تولید آند به صورت «مهندسی، تامین، اجرا و تامین مالی» آماده شد. بر اساس این تفاهم نامه دو طرف با ایجاد شرکت مشترک، برای ساخت کارخانه تولید آند سرمایه‌گذاری می کنند.

    این طرح آندسازی از ظرفیت تولید 450هزار تن در سال برخوردار خواهد شد و بزرگترین قدمی است که ایمیدرو، برای تامین نیاز برنامه توسعه صنعت آلومینیوم برداشته است. طبق برنامه چشم انداز توسعه، قرار است ظرفیت تولید شمش آلومینیوم در ایران به یک میلیون و 200 هزار تن برسد در حالی که هم اکنون ظرفیت سالانه تولید شمش این فلز، حدود450هزار تن در سال است.

    طبق پیش بینی ها اجرای طرح تولید آند، 400 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. بخش آندسازی به طور معمول 25 تا 30 درصد از سرمایه گذاری یک کارخانه تولید آلومینیوم را به خود اختصاص می دهد. «آند» که ماده اصلی آن از کک نفتی تشکیل شده در فرایند احیای آلومینیوم، نقش اصلی و استراتژیک دارد.

    گروه فیوْز، سابقه فعالیت بیش از 200سال در شهر لیل (Lille) فرانسه داردو طراحی، تامین تجهیزات و ماشین آلات و نیز فرایند خطوط تولید صنایع بزرگ دنیا از جمله آلومینیوم، فولاد، شیشه، خودرو، صنایع هوایی، سیمان، انرژی، امور پشتیبانی و غیره را بر عهده دارد و با 35 شرکت تحت امر خود، یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان فناوری ساخت کارخانه های آلومینیوم به ویژه خط تولید آند در دنیا به شمار می آید. این شرکت نیز همچون بسیاری از شرکت های صاحب نام جهان، پیش از اجرایی شدن برجام، مذاکرات با ایمیدرو را آغاز کرده بود که پاییز امسال، مدیران این گروه صنعتی با سفر به ایران، زمینه امضای سند سرمایه گذاری و اجرای طرح آندسازی را فراهم کرده بودند.

    کارخانه های آلومینیوم ایران (اراک )، المهدی و هرمزال (بندرعباس) سه واحد بزرگ و تولیدکننده شمش آلومینیومی کشور محسوب می شوند.

     

    برچسب ها